2

جزئیات بازگشایی مدارس در آذربایجان‌شرقی اعلام شد

  • کد خبر : 30106
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
جزئیات بازگشایی مدارس در آذربایجان‌شرقی اعلام شد
معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، جزییات بازگشایی حضوری مدارس متوسطه اول و ابتدایی استان از اول آذرماه امسال را تشریح کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عاشور اکرمی روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری در تشریح آخرین وضعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: سیاست آموزش و پرورش بازگشایی مدارس به‌صورت تدریجی و اقتضائی است.

وی اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس آذربایجان شرقی در مناطق روستایی از روز سوم مهر ماه و با تعداد زیر ۱۵ نفر دانش آموزدر هر کلاس درس، به صورت حضوری باز هستند.

وی ادامه داد: از پانزدهم مهر ماه نیز کلاس‌های زیر ۳۰ نفر با رعایت نکات بهداشتی در تمامی مناطق روستایی و عشایری دایر هستند.

اکرمی در خصوص مدارس مناطق شهری یادآوری کرد: مدارس مناطق شهری از ۱۵ آبان‌ماه بازگشایی شده و مدارس آموزش متوسطه دوم (پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم) نیز تدریجاً بازگشایی خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پروش آذربایجان شرقی افزود: در صورت بازگشایی کامل مدارس، دانش‌آموزان باید با فاصله‌ ۱.۵ متری در کلاس ها حاضر باشند و کلاس‌های بالای ۳۰ نفر نیز  به  چند گروه تقسیم شده و هرگروه یک روز در میان در مدرسه حاضر و روزهای دیگر به‌صورت مجازی تحصیل خواهند کرد.

اکرمی در پایان گفت: کلاس‌های حضوری به مدت سه زنگ (۶۰ دقیقه) برگزار و هر ۱۰ دقیقه یکبار نیز پنجره‌های کلاس برای گردش هوا باز خواهد شد.

استان چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی بیش از ۷۵۰ هزار دانش آموز دارد که در هشت هزار و ۵۰۰ باب مدرسه و زیر نظر ۴۲ هزار نفر کادر اداری و آموزشی تحصیل می کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.