1
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس بیان کرد؛

ارائه تسهیلات مالی با سود کم‌بهره به شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان

  • کد خبر : 30234
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
ارائه تسهیلات مالی با سود کم‌بهره به شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس گفت: در طول 2 سال فعالیت و شکل‌گیری این صندوق، به بیش از 50 شرکت فناوری و دانش‌بنیان، بالغ بر 20 میلیارد تومان، خدمات و تسهیلات با نرخ پایین اعطا شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، پریسا بهلولی در حاشیه نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی ارس، به عنوان نخستین صندوق پژوهش و فناوری استان و مناطق آزاد کشور با هدف ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و خلاق تأسیس شده است.
وی با بیان اینکه هدایت منابع مالی نهادهای مرتبط با فناوری به سمت توسعه و فناوری محصولات دانش بنیان، جزء اصلی‌ترین رسالت‌های این صندوق است، گفت: صدور ضمانت‌نامه برای پوشش ریسک‌های تجاری و سیاسی در تعاملات داخلی و بین‌المللی، ارائه تسهیلات جهت حمایت از انتقال فناوری و توسعه فعالیت‌های علمی، تأمین و مشارکت در سرمایه‌گذاری طرح‌های دانش‌بنیان، ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان، مشاوره و راهبری طرح‌ها، توانمندسازی شرکت‌ها، امکان‌سنجی و ارزش‌گذاری طرح‌ها و نظارت و کنترل پروژه‌های پژوهشی و صنعتی، از دیگر رسالت‌ها و وظایف این صندوق است.
بهلولی افزود: این صندوق عاملیت مالی و کارگزاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، و پارک علم و فناوری استان را اخذ نموده و اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده است و اگر بودجه فوق در پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شود، تا سقف ۲۴ میلیارد تومان هم صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح‌ها و پروژه‌های ما مشارکت خواهد کرد.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس در ادامه با اشاره به اهداف حضور این صندوق در نهمین نمایشگاه ربع رشیدی گفت: سعی می‌کنیم با حضور در این نمایشگاه، خدمات و حمایت‌های صندوق را به شرکت‌ها و صاحبان طرح‌هایی که برای شروع فعالیت و یا گسترش کسب و کار خود به تسهیلات مالی نیاز دارند، معرفی کنیم.
وی گفت: علاوه بر این، صندوق با حمایت مالی در قالب اهدای جوایز نفرات برتر این نمایشگاه، سعی دارد تا یک قدم کوچک برای تشویق و ارج نهادن به شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور بردارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30234

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.