1
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

دسترسی به روز و دقیق به داده‌ها و اطلاعات موردنیاز با راه‌اندازی سامانه جامع SDI / نمایشگاه ربع‌رشیدی یک ظرفیت قوی برای گسترش فنآوری‌های نو است

  • کد خبر : 30198
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
دسترسی به روز و دقیق به داده‌ها و اطلاعات موردنیاز با راه‌اندازی سامانه جامع SDI / نمایشگاه ربع‌رشیدی یک ظرفیت قوی برای گسترش فنآوری‌های نو است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حاشیه نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی گفت: با توجه به نیاز مبرم به داده و اطلاعات به روز، برای توسعه و پیشرفت، سامانه جامع SDI در استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش آزانس خبری تبریزمن، داود بهبودی با بیان اینکه امروز بیش از ۸۰ درصد اطلاعات موجود در کشور، ویژگی مکانی دارد و ما نیازمند آمار توصیفی و انتساب مکانی هستیم ، به همین دلیل بحث SDI به عنوان زیرساخت اطلاعات مکانی برای هر سازمان و ارگانی، لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی گفت: مواد ۲۱ و ۲۲ برنامه ششم، تکالیفی در خصوص SDI ملی، منطقه‌ای و استانی، برعهده سازمان برنامه و بودجه کشور گذاشته است و بر پایه همین اختیارات ، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، تعاملاتی با دستگاه‌های اجرایی استان، جهت دریافت داده و اطلاعات داشته است که بسیار موفق و رضایت بخش بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در تصمیم‌گیری، مدیریت و برنامه ریزی جامع و بهینه، وجود اطلاعات مکانی دقیق و به روز به همراه اطلاعات توصیفی است گفت: در دسترس بودن اطلاعات و داده‌های مکانی و توصیفی، مدیران و برنامه ریزان را در جهت تصمیم‌گیری‌های دقیق و صحیح، یاری خواهد کرد.

وی افزود: مطالعات ایجاد زیرساخت اطلاعات مکانی استان از سال ۱۳۹۶ در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گرفت.

بهبودی افزود: این مطالعات با همکاری ۷۵ سازمان، نهاد و دستگاه اجرایی استان صورت گرفت و نتایج حاصل آن نشان داد که بیش از سه چهارم اطلاعات توصیفی و مکانی مورد نیاز استان، از طریق ۱۷ دستگاه اجرایی تأمین می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ادامه داد: فاز اجرایی این طرح، براساس مدل مفهومی و منطقی مطالعات طراحی شده و بر اساس استانداردهای OGC، متناسب با نسل چهارم SDI مدل سرویس گرا، در سال ۱۳۹۹ اجرایی شد و امکان دسترسی به داده های مورد نیاز از طریق سرویس‌های وب، با حفظ حق مالکیت داده برای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و بدون اشتراک‌گذاری داده میسر شده است.

بهبودی با اشاره به اهداف اصلی سامانه SDI گفت: هدف اصلی این سامانه جامع این است که دولت‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به داده های مکانی پایه، پردازش شده، لایه‌بندی شده و به روز شده، دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این سامانه به هیچ وجه اطلاعات و داده های سازمانها را به شکل نامحدود در اختیار دیگران قرار نخواهد داد گفت: هدف این است که بسیاری از دوباره کاریها و موازی کاری‌ها در تولید اطلاعات، حذف شود تا از اتلاف سرمایه و هزینه‌های اضافی هم جلوگیری شود.

وی در پایان با بیان اینکه نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی یک ظرفیت و فرصت خوب برای معرفی و گسترش ایده ها و طرحهای جدید است گفت: شرکت ها و افراد داری طرح و ایده، می توانند با حضور در چنین نمایشگاه‌هایی، ضمن معرفی طرح خود، با دیگر تولید کننده گان و صاحبان ایده، تبادل داشته و از تجربیات آنها جهت پیشرفت، استفاده کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.