7
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی آذربایجان‌شرقی را در برنامه قرار می‌دهیم

  • کد خبر : 30350
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی آذربایجان‌شرقی را در برنامه قرار می‌دهیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سفر آتی رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی بسیاری از پروژه‌های ناتمام را در برنامه قرار داده و اعتبار لازم را به آنها تخصیص می‌دهیم و همچنین سفر فرهنگی خوبی را در سفر ریاست جمهوری تدارک می‌بینیم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدمهدی اسماعیلی جمعه شب، ۲۱ آبان ماه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران اظهار کرد: امیدواریم سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی ادامه داد: از اهالی تئاتر که با برگزاری جشنواره ارسباران در ۱۵ سال گذشته یک کار ابتکاری و قابل تحسین انجام دادند، تشکر می کنم.

وی اضافه کرد: تئاتر کوتاه امروز به نام ارسباران بزرگ شناخته می‌شود و این منطقه یک منطقه اصیل تاریخی با چندین هزار سال سابقه تاریخی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشحالم که امروز در در جمع اهالی فرهنگ، هنر و تئاتر حضور دارم؛ من وقتی این علاقه‌مندی را در مردم منطقه دیدم، امیدوار شدم که می‌توانیم در مناطق مختلف کشور نیز شاهد ارتقای فرهنگ و هنر اصیل ایرانی باشیم.

وی ادامه داد: ای کاش رسانه‌های ملی کشور بتوانند چنین جامعه‌ای را به خوبی روایت کرده به تصویر بکشند؛ در این منطقه مردان و زنان سخت‌کوش و هنرمندانی هستند که طی ۱۵ سال چراغ تئاتر کوتاه و جشنواره آن را روشن نگه داشته و کار بسیار بزرگی را رقم زده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با تمام توان از ایجاد دبیرخانه دائمی این جشنواره و بین المللی شدن آن حمایت می‌کنیم، گفت: اعتبارات لازم را نیز تخصیص می‌دهیم و از همکاران می‌خواهم به صورت ویژه این کار را انجام دهند و امیدوارم سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی با بیان اینکه ما در دولت جدید نگاهمان تمرکز زدایی است، بیان کرد: باید استعدادهای شهرستان‌ها را ببینیم و به جوانان توجه کنیم؛متاسفانه سال‌ها منابع عمده در مرکز جمع شده و ما تلاش می‌کنیم در طول این دولت این رویه را تغییر دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید هنرمندان خطه آذربایجان امکاناتی داشته باشند که بتوانند در مناطق خودشان بدرخشند و این کار را در برنامه داریم.

وی افزود: این منطقه از قدیم الایام به دلیل رفت‌وآمدهای بین المللی محل ظهور هنرهای مدرن و اصیل بوده است؛ این منطقه توانسته از هنرهای مدرن غربی استفاده کرده و رنگ و بوی فرهنگ و زبان مردم منطقه را به آن ببخشد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ارسباران دروازه ورود برنامه‌های اصیل به همه ایران است؛ ما هنر شهرستان‌ها را تقویت خواهیم کرد و اعلام می‌کنیم با تمام وجود در خدمت هنر اصیل ایرانی هستیم.

وی افزود: برگزاری جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران در اهر باعث شد تا به کارهای هنری در سایر شهرستان‌های کشور نیز بیشتر توجه شود.

اسماعیلی گفت: جشنواره ارسباران یک نمونه بسیار خوب برای ترویج هنرهای اصیل ایرانی خواهد بود و امیدوارم سال آینده با بین‌المللی شدن جشنواره شاهد رونق بیشتر آن باشیم.

پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر ارسباران با حضور هنرمندان ۱۵ استان کشور در قالب ۲۵ گروه نمایشی صحنه ای، خیابانی و سنتی از ۱۷ لغایت ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۰ در محل شهرستان اهر برگزار و در کنار این جشنواره، جشنواره غذاهای سنتی و محلی و صنایع دستی نیز با ارائه محصولات بومی این منطقه به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با استقبال پرشور علاقه مندان برگزار شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.