3
رئیس ستاد اجرایی نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی؛

توسعه پایدار نیازمند توجه به اکوسیستم نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان است

  • کد خبر : 30407
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
توسعه پایدار نیازمند توجه به اکوسیستم نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان است
رئیس ستاد اجرایی نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفت: پایان نهمین نمایشگاه ربع رشیدی، آغازی برای اجرای هرچه بهتر دوره بعدی از لحاظ کمیت و کیفیت است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سعید غریب خواجه در آئین اختتامیه نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی اظهار داشت: علیرغم وقفه ایجاد شده در برگزاری دوره قبلی این نمایشگاه به علت محدودیت‌های کرونایی، امسال نهمین دوره این نمایشگاه با استقبال خوب بازدیدکنندگان همراه بود.

وی افزود: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، بیش از ده هزار نفر به صورت حضوری و بیش از ۲۰ هزار نفر هم به صورت مجازی، از نهمین نمایشگاه ربع‌رشیدی بازدید کرده‌اند.
رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه ربع رشیدی در ادامه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار برسیم باید به اکوسیستم نوآوری و فناوری توجه کنیم گفت: اکوسیستم، نیاز به حمایت، تلاش و توجه همه ارگان‌ها و سازمان‌ها دارد تا پویایی و تأثیر مثبت خود را بر توسعه جامعه نشان دهد.

غریب خواجه، نمایشگاه نوآوری و فناوری را یک فرصت و بهانه خوب برای معرفی و تبلیغ طرحهای دانش بنیان دانست و گفت: این نمایشگاه یک ظرفیت ایده آل برای ارتباط بین صاحبان طرح و ایده با سرمایه‌گذاران و مشتریان دیگر است و اگر از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود، یک طرح و ایده می تواند به مرحله تولید ثروت و اشتغال کلان برسد.

▪️ انعقاد ۷ موافقت‌نامه همکاری با صنایع توسط پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه ربع رشیدی

رئیس پارک علم و فناوری استان هم در ادامه این مراسم گفت: در زمان برگزاری نهمین نمایشگاه ربع رشیدی، ۷ موافقت‌نامه همکاری با صنایع توسط پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی منعقد شده است.
عبدالرضا واعظی با بیان اینکه ارزش ریالی این موافقت نامه ها بالغ بر ۱۷۷ میلیارد ریال است گفت: در آذربایجان شرقی، شرکت‌ها و صنایع بسیار بزرگی وجود دارد که اگر نسیمی از سمت آنها وزیده شود و از حمایت‌های آنها بهره‌مند شویم، می‌توان با استفاده از این حمایت‌ها، شرکت‌ها و طرح‌های کوچک را متحول کرد.
وی افزود: بنده برگزاری نمایشگاه ربع رشیدی را برای تحول کسب و کارهای دانش‌بنیان مفید می‌دانم چرا که در خلال برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، می‌توان پیوند و ارتباط خوبی بین صنایع بزرگ، سازمان‌ها و ارگان‌ها با صاحبان طرح و ایده‌ای که نیاز به حمایت مادی و معنوی دارند ایجاد کرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان افزود: اکوسیستم نوآوری و فناوری باید با مدل جنگل بارانی دنبال شود که در آن امکان پیشرفت، تنوع، حرکت دائمی و… وجود دارد.
واعظی گفت: متأسفانه ما در بخش اکوسیستم نوآوری و فناوری هنوز با مدل مزرعه‌ای حرکت می‌کنیم که در این مدل هم تنوع محصول محدود و پایین است و هم امکان رشد و توسعه سریع و پایدار وجود ندارد.
وی افزود: با اجرای دقیق قوانین و مقررات، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و حمایت‌های مالی و معنوی می‌توان به آینده اکوسیستم نوآوری و فناوری امیدوار بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.