9
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در صحن شورا هشدار داد:

اتفاق فاجعه باری در متروی تبریز در حال وقوع است

  • کد خبر : 30566
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
اتفاق فاجعه باری در متروی تبریز در حال وقوع است
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در مورد مترو اتفاق فاجعه‌باری در حال وقوع است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت الاسلام رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود:  اگر این اتفاق بیافتد به نفع اصفهان و شیراز و به ضرر تبریز خواهد بود.

“یعقوب نامی” معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز صبح امروز در سومین دستور جلسه علنی شورای شهر در رابطه با پروژه های نیمه تمام و میزان پیشرفت پروژه های انجام شده در سطح شهر گزارش داد.
نامی ابتدا با اشاره به پارک بزرگ تبریز، گفت: در رابطه با توسعه و حفاظت پارک بزرگ تبریز قراردادی با قرارگاه خاتم  بسته شده و در مرحله طراحی است.
وی ادامه داد: پروژه اتوبان ولایت با ۶ تقاطع غیرهمسطح است و دوربرگردان نصر کاملا به بهره برداری رسیده و محور دو کمال پیشرفت ۱۰۰ فیزیکی دارد و تا به امروز ۳۲ میلیارد صورت وضعیت داده اند، این پروژه از سال ۹۴ شروع شده و هزینه بالای ۴۰۰ میلیارد خواهد داشت و پیشرفت کلی هم ۲۰ درصد است.
وی افزود: احداث روگذر ارتش، جزو پروژه‌های سه گانه بوده است و آخرین زمانبندی که داده‌اند ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ است.
نامی اضافه کرد: بودجه مصوب آسفالت در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۶۰ میلیارد تومان است، ۱۴۵ هزار تن آسفالت ریزی به صورت اساسی و لکه‌گیری در سطح تبریز انجام خواهد شد.
وی در رابطه با آخرین وضعیت آسفالت، گفت: سازمان عمران در تهیه قیر مشکلاتی دارد، از مناطق خواسته‌ایم آسفالت موردنیاز خود را از بخش خصوصی تامین کنند تا در روند آسفالت‌ریزی مشکلی پیش نیاید.
نامی در پایان گزارش خود گفت: تسهیلات بانکی پروژه‌ها انجام گرفته و ۱۷ میلیارد تومان وام به چهار پیمانکار پروژه‌های شهرداری پرداخت شده است، اگر پیمانکاری دریافتی نداشته به خاطر عدم تامین ضمانت‌نامه‌ها از سوی پیمانکارها بوده است.
در ادامه “شهرام دبیری” گفت: چه میزان از وامی که قرار بود برای پروژه‌ها اخذ شود، دریافت شده است؟
دبیری افزود: جدول زمانبندی برای پروژه‌ها تعریف شود تا از طولانی شدن پروژه‌ها و افزایش هزینه‌ها جلوگیری شود.
“فریدون بابائی اقدم” ضمن تقدیر از گزارش معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، اضافه کرد: نمی دانم چرا پیشرفت فیزیکی‌ پروژه ها نسبت به گزارش قبلی که در شورای دور پنجم داده بودند تغییر چندانی نکرده است؟
وی با اشاره به تصادف اخیری که اتفاق افتاده بود، گفت: در روزهای اخیر چهار خانواده تبریزی در یک حادثه وحشتناک داغدار شدند، لطفا گزارشی از شورای ترافیک بگیرید تا این خیابان ها و تقاطع ها بررسی شود.
بابائی در ادامه با اشاره به اتوبان پاسدارن، تاکید کرد: بخشی از اتوبان پاسداران در زمان آقای نجفی اصلاح شد
اما قسمت های ویژه ای در آن مسیر همچنان مانده است، شهروندان نسبت به این اتوبان گلایه مند اند.
عضو شورای شهر با اشاره به محلات ۴۰ متر و علی بقال، گفت: تملک برخی از مسیرگشایی‌ها در حال اتمام است، انتظار می‌رود عملیات اجرایی این بازگشایی‌ها آغاز شود.
در ادامه “علیرضا نوای باغبان” در رابطه با گزارش آسفالت و عملیات اجرایی خطوط یک و دو مترو به عنوان بزرگترین پروژه شهرداری اشاره کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30566

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.