6
واکنش دکتر اسماعیل‌زاده دوزال به سخنان رییس دانشگاه آزاد تبریز؛

اظهارات جوانپور، دقیق نیست/ آماده تربیت استاد زبان و ادبیات ترکی هستیم

  • کد خبر : 30570
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
اظهارات جوانپور، دقیق نیست/ آماده تربیت استاد زبان و ادبیات ترکی هستیم
یک استاد زبان و ادبیات ترکی از آمادگی خود برای تربیت استاد زبان ترکی از بین معلمان و اساتید دانشگاه در طول یک سال خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دکتر رسول اسماعیل‌زاده دوزال با اشاره به سخنان رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: سخنان رئیس دانشگاه آزاد در خصوص عدم وجود استاد رشته زبان ترکی آذربایجانی دقیق نیست و ده‌ها استاد این زبان در اقصی نقاط کشور وجود دارند.

وی با اظهار تعجب از سخنان دکتر جوانپور در خصوص عدم وجود استاد در رشته زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی اظهار داشت: بهتر بود ایشان لااقل یک پرس وجوی ساده می‌کردند و با اساتید این رشته آشنا می‌شدند.

این استاد زبان و ادبیات ترکی اظهار داشت: من از سال ۱۳۶۷ و به مدت ۴۰ سال در این عرصه فعالیت داشته‌ام و افتخار دارم صدها روحانی به زبان ترکی آذربایجانی را تربیت کرده‌ام.

وی افزود: بنده اعلام آمادگی می‌کنم که به صورت رایگان در عرض یک سال به تعداد موردنیاز معلم و استاد زبان ترکی را از بین فرهنگیان و دانشگاهیان تربیت نمایم.
رسول اسماعیل‌زاده دوزال در سال ۱۳۴۳ ﻫ. ش. در روستای دوزال دیزمار دیده به جهان گشود. وی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و اخذ دیپلم در سال ۱۳۵۹ مشغول تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه قم شد. به موازات تحصیل در حوزه علمیه قم در رشته حقوق به تحصیل خود ادامه داد و در سال ۱۳۶۹ از دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل گردید.

اسماعیل‌زاده مطالعات تورکولوژیک خود را از سال ۱۳۶۵ شروع کرده و در این زمینه موفقیت‌هایی را کسب کرد. تاکنون آثار متعددی به زبان‌های ترکی آذربایجانی، قزاقی و فارسی از او به چاپ رسیده است. همچنین بیش از ۳۰ اثر دینی و فرهنگی از جمله ترجمه قرآن کریم به زبان ترکی آذربایجانی و با سه الفبای عربی، لاتین و سیریلیک در کارنامه فعالیت علمی وی قرار دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.