11
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز مطرح کرد؛

غفلت نظام آموزشی کشور از آموزش مهارت‌‌های زندگی

  • کد خبر : 30549
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
غفلت نظام آموزشی کشور از آموزش مهارت‌‌های زندگی
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظام آموزشی کشور اعم از مدارس و دانشگاه‌ها، غفلت‌های زیادی در زمینه آموزش مهارت‌‌های زندگی داشته‌اند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمد بطحائی عصر دیروز در جمع خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی طی سال‌های گذشته در راستای کاهش فاصله بین علم و بازار کار برای دانشجویان تلاش نموده، اظهار داشت: طرح پویش و ایجاد مدارس عالی مهارتی در شهرها و استان‌های مختلف کشور در همین راستا در دست اجراست و آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پیشتاز در این خصوص می‌باشد.

وی افتتاح مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز را نمونه‌ای از طرح‌های پویش این دانشگاه برشمرد و افزود: با زمینه‌سازی مناسب علمی و فناوری نسبت به ایجاد اشتغال، انتقال تجربه و علم می‌توان گام‌های بسیار مثبت و مهمی در این رشته صنعتی و مهارتی برداشت.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی رییس دانشگاه آزاد اسلامی از توجه ویژه این دانشگاه به مسایل مهارتی براساس قطب‌بندی و آمایش سرزمینی استان‌های مختلف خبر داد و گفت: در تلاشیم براساس ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و تولیدات خاص استان‌های مختلف در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، نساجی و تجاری نسبت به راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: طرح پویش در حال حاضر در ۱۰ استان اجرا می‌شود و آذربایجان شرقی و تبریز پیشقراول این طرح است و استان‌های دیگر باید از تجربیات این منطقه بهره‌مند شوند.

بطحایی، تبدیل آموزشکده‌ها به دانشکده‌های مهارت را از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای از بین بردن فاصله بین علم و بازار کار عنوان کرد و افزود: توجه به اقتصاد دیجیتال، نمونه‌ای دیگر از فعالیت‌های آینده این دانشگاه در راستای تغییر رویکردهای آموزشی است و در این زمینه نیز تبریز پیشتار بوده و امروز اولین مدرسه عالی مهارتی اقتصاد دیجیتال افتتاح شد.

وی با بیان اینکه غفلت از آموزش مهارت‌های زندگی در نظام آموزشی کشور اعم از مدارس و دانشگاه‌ها برای آینده جامعه بسیار زیان‌بار است، اظهار داشت: در جهان امروز دانش‌آموز و دانشجو در کنار پرداختن به علم آموزی‌های آکادمیک و محض، باید زندگی کردن در جهان آینده با سرعت سرسام‌آور تغییر و تحولات را نیز فرا بگیرد که در این رابطه نظام آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تاکنون غفلت‌های زیادی را داشته‌اند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.