3
استاندار آذربایجان شرقی:

امامان جمعه تکیه‌گاه فکری و معنوی دولت هستند

  • کد خبر : 30574
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
امامان جمعه تکیه‌گاه فکری و معنوی دولت هستند
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امامان جمعه، تکیه‌گاه فکری و معنوی دولت و نظام هستند، گفت: دغدغه ما این است که هیچ اختلافی در روند توسعه و تعالی استان نباشد و با هدایت و حمایت نماینده ولی فقیه در استان و سایر امامان جمعه بتوانیم در مسیر سخت مسئولیت و خدمت با موفقیت گام برداریم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عابدین خرّم روز دوشنبه در همایش امامان جمعه استان، از حضور هوشمندانه و مدبرانه حجت‌الاسلام آل‌هاشم به عنوان محور وحدت برای نیروهای انقلاب و آحاد مردم استان قدردانی کرد و گفت: نگاه و رویکرد مردمی نماینده محترم ولی فقیه در سطح همه بخش‌ها تسری پیدا کرده است و همدلی، همکاری و هم‌افزایی امامان جمعه در راستای حل مسائل و مشکلات استان به خوبی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم، مردم‌داری، عدالت‌محوری و فسادستیزی است، افزود: با تکیه بر این شعار و با نگاه جهادی و انقلابی در راستای پیشرفت، عدالت، کارآمدی و خدمت به مردم تلاش خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تأکید رهبر معظم انقلاب بر پشتیبانی و مانع‌زدایی از بخش تولید را یک فرمان اجرایی دانست و گفت: به همه مسئولان استان، مدیران کل و فرمانداران تاکید کرده‌ایم که این یک شعار نیست؛ بلکه یک مأموریت است که باید به آن عمل کنیم.

وی اضافه کرد: معیار سنجش شاخص‌های اقتصادی ما، مبتنی بر همین فرمان خواهد بود و وظیفه خود می‌دانیم که موانع را از پیش پای تولیدکنندگان برداریم.

خرّم با بیان اینکه مردم به عنوان ظرفیت اصلی در حوزه جذب سرمایه به شمار می‌روند، افزود: در هر شهرستان و منطقه استان ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی وجود دارد که شناسایی و استفاده از آنها می‌تواند برای اقتصاد استان پیش‌برنده باشد.

وی افزود: به فرمانداران استان تاکید کرده‌ایم که مجمع توسعه شهرستان‌ها را با محوریت ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، مدیران دولتی و نخبگان هر شهرستان در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که توانایی نقش‌آفرینی دارند، تشکیل دهند.

خرّم، رفع تبعیض در مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته را از جمله اولویت‌های کاری خود برشمرد و تأکید کرد: لازم است برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مبتنی بر ظرفیت‌ها و مشکلات هر شهرستان تهیه و مسیر توسعه مناطق مختلف استان در یک برنامه زمان‌بندی مشخص هموار شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود بیش از یکهزار و ۵۰۰ پروژه کوچک و بزرگ نیمه‌تمام در استان، اظهار داشت: اگر این پروژه‌ها تکمیل شوند بخشی از مشکلات برطرف می‌شود و سیاست دولت نیز بر این است که هیچ کار جدیدی شروع نشود، مگر اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام تعیین تکلیف شوند.

خرّم افزود: دولت، نهضت ملی مسکن را به عنوان پیشران اقتصاد و فعال کردن صنایع مرتبط آغاز کرده است و این طرح در هر شهرستان، متناسب با وضعیت مسکن اجرا می شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر افزایش ارتباطات منطقه‌ای استان تأکید کرد و گفت: رایزنی‌های لازم در این خصوص انجام شده و براساس ماموریتی که از سوی دولت محول شده است درصدد افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه هستیم.

وی با اشاره به ذخایر غنی معدنی در استان، گفت: تنها ۲۰ درصد از مجموع هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تن ذخایر معدنی استان استخراج می‌شود که باید با کار کارشناسی و با لحاظ مسائل زیست‌محیطی، این حوزه به عنوان یکی از ظرفیت‌های توسعه استان فعال شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه پیگیر استفاده بهینه از پارک‌های علم و فناوری استان هستیم، گفت: باید ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت و معدن افزایش یابد و برنامه‌ریزی لازم برای تبدیل آذربایجان شرقی به عنوان هاب صادرات فناوری و نوآوری انجام شود.

وی افزود: یکی از موانع اساسی تولید در استان، کمبود زیرساخت‌های آب، برق و گاز است که رفع مشکلات این حوزه نیز به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

خرّم همچنین با اشاره به اینکه در حوزه سلامت و بهداشت همچنان با بحران کرونا مواجه هستیم، گفت: متاسفانه توزیع مناسب نیروی انسانی در حوزه بهداشت و سلامت رخ نداده است و در برخی مناطق با کمبود کادر درمانی مواجه هستیم که در این حوزه نیز باید اقدام اساسی صورت گیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.