3
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ورزقان مطرح کرد؛

تداوم عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی در طول هفته کتاب/ ضرورت حمایت معادن شهرستان از حوزه کتاب و کتابخانه

  • کد خبر : 30639
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
تداوم عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی در طول هفته کتاب/ ضرورت حمایت معادن شهرستان از حوزه کتاب و کتابخانه
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ورزقان از عضویت رایگان دانشجویان، دانش‌آموزان، نویسندگان و پژوهشگران و اقشار مختلف جامعه در کتابخانه‌های عمومی شهرستان در طول هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

قلیپور در گفت‌وگو با آژانس خبری تبریزمن، با اعلام مطلب فوق گفت: دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب، تجلیل از کتابداران و کتابخوانان نمونه، زنگ کتاب در خاروانا و بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه عمومی خاروانا از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به فعالیت دو کتابخانه نهادی شهری در ورزقان و خاروانا و یک کتابخانه نهادی روستایی در صومعه‌دل، خاطرنشان کرد: یک باب کتابخانه روستایی خیّرساز نیز در روستای کاسین در حال اجراست که مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ورزقان، تعداد کتب موجود در مخازن کتابخانه‌های شهرستان را حدود ۳۵ هزار نسخه اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون در مجموع ۵ نفر نیروی انسانی در سطح شهرستان خدمات کتابخانه‌ای به شهروندان ارایه می‌دهند.

وی با اشاره به توسعه فضای فیزیکی کتابخانه عمومی ورزقان از ۲۰۰ مترمربع به ۴۵۰ مترمربع در سال ۹۵ و بازسازی صد درصدی کتابخانه عمومی خاروانا در سال ۹۸، گفت: مهم‌ترین اولویت اداره، استحکام بنای کتابخانه عمومی صومعه‌دل و تامین و تجهیز یک دستگاه کتابخانه سیار است که تنها از طریق حمایت خیرین و مجتمع مس سونگون امکان‌پذیر خواهد بود.

قلیپور، همچنین به مساعدت مس انجرد در تجهیز، تعمیر و زیباسازی کتابخانه‌های اهر و قول مساعد مس سونگون در خصوص تهیه کتابخانه سیار در شهرستان اهر، اشاره کرد و افزود: ما هم انتظار بحق داریم معادن فعال در شهرستان ورزقان مانند مجتمع سونگون، معادن طلای اندریان و مزرعه شادی و معدن سنگ آهن آوان از حوزه کتاب و کتابخانه در شهرستان حمایت کنند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه طبق ماده ۶ قانون اداره کتابخانه‌های عمومی کشور، نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها بایستی به کتابخانه‌ها عمومی اختصاص یابد، اظهار داشت: درآمد کتابخانه‌های شهرستان از این محل به جهت وضعیت نامناسب شهرداری‌های شهرستان، قابل توجه نیست و متاسفانه اغلب مواقع نیز این اعتبار اندک بر اثر سهل‌انگاری مسئولین به کتابخانه‌های شهرستان پرداخت نمی‌شود، چرا که مبلغ مزبور براساس ماده ۶۴، توسط دیوان محاسبات از حساب شهرداری‌ها کسر و به خزانه واریز می‌شود و بدین‌ترتیب هیچ گونه عایدی برای شهرستان ندارد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ورزقان با اشاره به موفقیت‌های این اداره در طول سال‌جاری گفت: این اداره سال ۱۴۰۰، جزو ادارات فعال فرهنگی انتخاب و در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مورد تجلیل قرار گرفت. همچنین مسئولین کتابخانه‌های عمومی شهرستان در این سال، به عنوان فعال فرهنگی از سوی فرماندار تجلیل شدند.

قلیپور در خاتمه سخنانش با تقدیر از حضور و بازدید امام جمعه و فرماندار شهرستان در هفته کتاب از کتابخانه عمومی ورزقان و پیگیری مشکلات کتابخانه‌ها، گفت: جا دارد از حمایت مدیران شهرستان از اداره کتابخانه‌ها، بویژه مهندس خانی که از زمان حضورشان در شهرستان، توجه ویژه‌ای به کتابخانه‌ها داشته‌اند، تشکر و قدردانی نمایم.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.