8
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مطرح کرد؛

کاهش شدید توان سرمایه‌گذاری شرکت مخابرات در دو سال اخیر

  • کد خبر : 30644
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
کاهش شدید توان سرمایه‌گذاری شرکت مخابرات در دو سال اخیر
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: افزایش چند برابری هزینه‌های پرسنلی و تجهیزاتی در دو سال اخیر و عدم افزایش تعرفه‌ها بعد از واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی، توان سرمایه‌گذاری این شرکت را به شدت پایین آورده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، مجید سلطانی در نشست خبری امروز خود با بیان مطلب فوق اظهار داشت: ما در شرکت مخابرات خود را خادم مردم می‌دانیم و فرهنگ مخابرات، بر مبنای شعار “همیشه حق با مشتری است” پایه‌گذاری شده است.

وی میزان رضایت‌مندی مشتریان از شرکت مخابرات را براساس آخرین نتایج بررسی‌ها، ۸۵ درصد اعلام کرد و افزود: البته این میزان کافی نیست و شرکت مخابرات در جهت بهبود خدمات و افزایش رضایت مشترکان گام برمی‌دارد و خوشبختانه روند حرکت ما رو به رشد است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مخابرات تنها شرکتی است که در ارایه خدمات گزینشی عمل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: البته پهنه جغرافیایی فعالیت مخابرات بسیار وسیع است و مطمئنا بروز برخی از مشکلات، مشتریان را اذیت می‌کند. با این حال منحنی کیفیت خدمات شرکت مخابرات در همه شبکه‌ها از حد استاندارد بالاتر است.

وی با اشاره به عدم تغییر تعرفه تلفن ثابت در یک دهه گذشته، گفت: سال ۹۴ به دنبال اجرای طرح هم‌کدسازی، اصلاحاتی در تعرفه تلفن ثابت انجام گرفت که این اقدام بعد از اجرایی شدن از سوی دیوان ابطال و تعرفه‌ها به نقطه قبلی برگشت.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات در طرح هم‌کدسازی متحمل حدود یک هزار میلیارد ضرر و زیان گردید که این مبلغ هیچ وقت جبران نگردید.

وی عدم افزایش تعرفه‌ها از یکسو و افزایش ۶۰ درصدی هزینه‌های پرسنلی و ۶۰۰ درصدی تجهیزات در دو سال گذشته از سوی دیگر را باعت پایین آمدن توان سرمایه‌گذاری شرکت مخابرات دانست.

سلطانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه از اواخر سال ۹۹ تاکنون با برگزاری مزایده‌های مختلف برخی از املاک شرکت مخابرات در سطح کشور به ارزش حدود ۸۰۰ میلیارد تومان فروش و یا تهاتر شده است، خاطرنشان کرد: بخشی از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام گرفته در بخش توسعه شرکت در سال جاری از همین محل تامین شده است.

وی هزینه تمام شده نگهداری هر خط تلفن در کشور را ۲۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: از ۲۸ میلیون خط تلفن ثابت دایر در کشور فقط ۲۲ میلیون خط فعال است و بخشی از خطوط فعال نیز از سوی مشترکان یکطرفه شده و مخابرات هیچ درآمدی از این خطوط ندارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.