6
روزهای کسل کننده برای باشگاه تراکتور تداوم دارد؛

تراختور، جولانگاه دلال ها

  • کد خبر : 30775
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
تراختور، جولانگاه دلال ها
باشگاه تراکتور پس از متحمل شدن ۳ شکست در ۴ هفته ابتدایی لیگ برتر با استعفای فیروز کریمی موافقت کرد تا خیلی زود با تغییر سرمربی مواجه شود؛ اتفاقی که البته طی چند‌ سال اخیر خیلی عادی بوده است!

آیا کسی می داند در تراکتور چه می گذرد؟!
بالاخره پس از کش و قوس های فراوان با وعده و وعیدهای شیک برای آوردن یک سرمربی تراز اول، آن کسی که به اذهان هواداران خطور نمی کرد شد سرمربی تراکتور؛ زوانمیر سولو کروات!
این انتخاب، حیرت همه اهالی ورزش و به ویژه هواداران تیم فوتبال تراکتور را برانگیخت!
بعد از گذر از فیروز کریمی که به نظر می‌رسد یک استعفای صوری اتفاق افتاد و اسامی دهان پرکُنی همچون اریکسون، والتر زنگا، تونی اولیویرا، پانوچی و غیره آورده شد و همان مثال معروف “سنگ بزرگ، نشانه نزدن است” در اذهان عمومی تداعی گردید!
در حقیقت، تراکتور این روزها حال خوشی ندارد، این را می‌توان از بی خیالی مالک متمول و خارج نشین تیم دریافت.
آوردن افرادی که هیچ سابقه درخشانی در طول حضور خود نداشته اند و جز خسارت مالی سنگین و البته صدمات روحی که به هواداران تیم وارد کردند هیچ سودی برای بزرگ ترین تیم شمال غرب کشور نداشتند!
این در حالی است که با اندکی تفکر می شود به راحتی متوجه شد که انتخاب سولدو فقط یک دلیل بیشتر ندارد و آن اینکه او خودش هم می داند که ذاتاً مربی نیست!
در یک نگاه گذرا می توان دریافت که سولدو را آورده‌اند که چند هفته دکور مربی باشد تا موج اعتراضات هواداران فروکش کند و باز هم دور از ذهن نیست که یک دستیار ایرانی را در کنار ایشان بگذارند و احتمالاً محمود فکری یا سید مهدی رحمتی باشد.
تراکتور به جولانگاه دلال ها تبدیل شده است، تیمی که نه اختیار انتخاب سرمربی را دارد و انتخاب بازیکن را…
به نظر می‌رسد پروژه عادی سازی و معمولی سازی تراکتور با سرعت بیشتری به کار خود ادامه می‌دهد، اما این را فراموش نکنیم که تراکتور حتی اگر در دسته یک هم حضور داشته باشد باز هم آن صدها هزار عاشق را به استادیوم خواهد کشاند تا فریاد یاشاسن آذربایجان، یاشاسن تراختور را سر دهند…!

شایان ذکر است زوانمیر سولدو که سابقه بازی در تیم های دیناموزاگرب و اشتوتگارت را دارد ۶۱ بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده و سرمربی گری را هم در دیناموزاگرب شروع کرد سپس راهی کولن آلمان شد.
جالب اینجاست که این مربی از سال۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ هدایت تیمی را بر عهده نداشت و با دستیاری شاندونگ به عرصه مربی گری بازگشت. آدمیرا واکر آخرین تیم تحت هدایت سولدو بود!

? سیدمحمد سیدرسولی سردرودی

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30775

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.