8

تاکید بر فعال شدن دیپلماسی فرهنگی بین ایران و ترکیه

  • کد خبر : 30851
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
تاکید بر فعال شدن دیپلماسی فرهنگی بین ایران و ترکیه
در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم با استاندار آذربایجان شرقی بر فعال شدن دیپلماسی فرهنگی بین ایران و ترکیه تاکید شد.
به گزارش آژانس خبری تبریزمن، استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به پیوندهای فرهنگی و دینی دو ملت ایران و ترکیه، گفت: اگر عزم و اراده جدی وجود داشته باشد، دیپلماسی مردمی و به دنبال آن دیپلماسی فرهنگی فعال می‌شود که همین امر، زمینه توسعه ارتباطات در سایر زمینه‌ها خواهد بود.
وی با بیان اینکه تبریز، در طول تاریخ، مبدأ ارتباطات فرهنگی و اقتصادی منطقه بوده است، افزود: باید این موضوع را به عنوان یک فرصت ببینیم و آن را تقویت کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی به خواهرخواندگی تبریز و ارزروم هم اشاره و خاطرنشان کرد: چنین پیوندهایی باید در عمل برای هر دو طرف سودمند باشد و با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد، چنین هدفی دور از دسترس نیست.
خرم اظهار داشت: فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در آذربایجان شرقی وجود دارد که می‌تواند زمینه سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک باشد و لازم است اتاق بازرگانی تبریز و فعالان بخش خصوصی در این زمینه فعال‌تر عمل کنند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین توسعه ارتباطات علمی و دانشگاهی و جذب دانشجویان ترکیه‌ای در تبریز، رفع موانع گمرکی و معرفی توانمندی‌های استان را از مهم‌ترین اولویت‌ها برای توسعه روابط دوجانبه برشمرد.
 وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر استفاده از مزیت و ظرفیت استان‌های مرزی برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه، گفت: در این زمینه اختیارات ویژه‌ای به استانداران داده شده است تا موانع توسعه روابط را برطرف کرده و زمینه‌های همکاری را فعال کنند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم هم در این دیدار با اشاره به اراده جدی ایران و ترکیه برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری، گفت: رویکرد دولت سیزدهم در اعطای اختیارات ویژه به استانداران استان‌های مرزی برای تسهیل و توسعه روابط، امیدبخش است.
سجاد سلطان‌زاده با بیان برخی از فعالیت‌های سرکنسول‌گری ایران در ارزروم، گفت: استان آذربایجان شرقی از بعد فرهنگی حمایت‌های خوبی از این سرکنسول‌گری داشته و امیدواریم این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.
وی همکاری‌های فرهنگی را بستر تعاملات اقتصادی دانست و گفت: ریشه‌ها و علایق فرهنگی و تاریخی دو طرف، زمینه را برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها مهیا کرده است و تلاش می‌کنیم تا موانع را برای تحقق این امر برطرف کنیم.
سلطان‌زاده با اشاره به اینکه ارزروم از مراکز فعال اقتصادی در شرق ترکیه است، افزود: شناخت مردم این استان از ایران به دلیل نگاه به غرب، اندک است و لازم است به شکل فعال و هدفمند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را معرفی کنیم.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.