3
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان:

حضور دانش آموزان در مدارس آذربایجان‌شرقی اجباری نیست

  • کد خبر : 31175
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
حضور دانش آموزان در مدارس آذربایجان‌شرقی اجباری نیست
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس از امروز، گفت: حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست، ولی اصل بر حضور آنان است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عاشور اکرمی، روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: رنگ بندی کرونایی شهرستان‌‌‌های آذربایجان شرقی در بازگشایی حضوری مدارس بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش لحاظ می‌شود و سیاست این وزارتخانه در بازگشایی حضوری مدارس، روش تدریجی است.

وی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی حضوری مدارس، ابتدا مدیران مدارس بعد از بررسی شرایط حضوری دانش آموزان، تاریخ بازگشایی مدارس خود را به مدیرکل یا رییس آموزش و پرورش اعلام می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: بر این اساس، مدیرکل یا رییس آموزش و پرورش نیز بعد از بررسی درخواست و حصول اطمینان از صحت شرایط اعلام شده توسط مدیران مدارس، مجوز بازگشایی حضوری مدارس را صادر می‌کند.

اکرمی، با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اخذ تعهد از اولیا برای حضور دانش آموزان در مدارس، ادامه داد: چنین اخباری صحت نداشته و اخذ تعهد از اولیا نیز وجاهت قانونی ندارد.

در بازگشایی حضوری مدارس، روزها و ساعت‌های تشکیل کلاس‌های حضوری متغیر است و برنامه ریزی درباره این موضوع بر عهده مدیران مدارس گذاشته شده است.

رعایت فاصله اجتماعی حداقل ۱.۵ متری در کلاس ها، باز بودن کامل در و پنجره ها، استفاده از ماسک برای همه دانش آموزان و کارکنان مدرسه از الزامات بازگشایی حضوری مدارس است.

براساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش بیش از ۹۰ درصد از معلمان و ۸۸.۵ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

استان چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی بیش از ۷۵۰ هزار دانش آموز دارد که در هشت هزار و ۵۰۰ باب مدرسه و زیر نظر ۴۲ هزار نفر کادر اداری و آموزشی تحصیل می‌کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.