3

خارج کردن توده ۱۰ کیلویی از بدن دختر تبریزی

  • کد خبر : 31108
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
خارج کردن توده ۱۰ کیلویی از بدن دختر تبریزی
یک توده خوش خیم ۱۰ کیلویی از ناحیه شکم دختر ۲۱ ساله در بیمارستان طالقانی تبریز خارج شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، متخصص زنان و زایمان گفت: این دختر جوان که با شکایت درد و تورم شکم به پزشک مراجعه کرده بود، بعد از سونوگرافی وجود توده ۳۰ سانتی متری در شکم وی مشخص شد و پس از سی. تی. اسکن به منشا آن در ناحیه راست شکم پی برده شد.

دکتر سمیه سیار سرای افزود: البته با آزمایشهای تومور مارکر، توده بدخیم تشخیص داده نشد؛ بر این اساس در یک عمل جراحی ۱.۵ ساعته، توده بیرون آورده شد و  حدود سه تا چهار لیتر مایع نیز از این توده تراوش شد.

وی ادامه داد: این توده از ناحیه دیافراگم تا مثانه را احاطه کرده بود و بیمار پس از عمل جراحی موفق و ۲ روز بستری در بیمارستان ترخیص شد.
این متخصص زنان و زایمان علت این بیماری را در خانم‌های جوان بالا رفتن سن ازدواج،  تغذیه نامناسب و پرهیز از بارداری اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به افزایش ناباروری در بین زوج‌های جوان گفت: رشد کیست در تخمدان، بروز علایم تخمدان پلی کیستیک، اختلالات هورمونی، تغذیه نامناسب، عدم تحرک کافی و استرس در جامعه از جمله عوامل اصلی در ناباروری زوج‌ها است.

دکتر سیار به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده چنین مواردی زودتر به پزشک مراجعه و به ورزش نیز به عنوان مهم‌ترین عامل در پیشگیری از بیماری‌ها بیشتر توجه کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.