6
مدیر عامل منطقه آزاد ارس را چه کسی تعیین می کند !

دولت ، نمایندگان مجلس یا نماینده مرند ؟!

  • کد خبر : 31116
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
دولت ، نمایندگان مجلس یا نماینده مرند ؟!
مدیریت منطقه آزاد ارس همیشه مورد توجه سیاسیون و فعالین اقتصادی بوده است .

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، هرچند باید سهم سیاسیون را در مهم بودن جایگاه منطقه آزاد ارس بیشتر از دیگران دانست ولی این اهیمت واقعی و نه کاذب از جانب رئیس جمهور نیز بدور نمانده است.

حجت الاسلام رئیسی در خصوص اهمیت مناطق آزاد با بیان اینکه می توانند در افزایش تولید و اشتغال مهم باشند گفته است: باید سهممان در صادرات منطقه را با فعال کردن مناطق آزاد زیاد کنیم و این مناطق نباید به مراکز واردات بی رویه کالا تبدیل شوند .

تبیین چنین اهمیتی از سوی ریاست قوه مجریه این سئوال را مطرح می کند که نقش مدیران در دست یابی به اهداف اعلام شده چقدر می تواند باشد ؟

چندی پیش نام یکی از مدیران حاشیه دار و البته غیر بومی دولت محمود احمدی‌نژاد برای مدیریت منطقه آزاد ارس در رسانه های محلی تبریز منتشر شد که با واکنش منفی افکار عمومی همراه شد . در این رابطه منابع خبری تایید نشده از تلاش ۳ نماینده استان در مجلس برای مدیر عامل شدن احمدزاده کرمانی حکایت داشت و مطرح شدن نام خانم معصومه پاشایی نماینده مرند و جلفا برای صدور حکم مدیر عاملی فرد پرحاشیه نزدیک به جریان رحیم مشایی جالب توجه تر شده بود .

در این خصوص پیگیری مصاحبه خبرنگار همشهری با خانم پاشایی نماینده مرند و جلفا در مجلس بی نتیجه ماند و متاسفانه وی به تماس های تلفنی خبرنگارمان جواب نداد .

یکی دیگر از نمایندگان استان که نامش در بین ۳ نماینده علاقمند مدیر عامل شدن احمدزاده کرمانی در رسانه ها اعلام شده بود با بیان اینکه فردی به نام‌ احمدزاده کیست و او را نمی شناسد گفت : تمایلی ندارم اسم من در گزارشتان آورده شود .

این نماینده مجلس مطرح شدن نامش در رسانه ها را شیطنت تلقی کرد و گفت : موضوع مدیر عاملی منطقه آزاد ارس را چرا از نماینده مرند و جلفا پیگیری نمی کنید ؟ وی همچنین افزود : نمایندگان مجلس خوب نیست در امورات مربوط به حوزه انتخاباتی همدیگر دخالت کنند .

این نماینده در پاسخ به این سئوال که موافق حضور غیر بومی ها در پست های مدیریتی استان هستید یا نه اظهار داشت: بومی بودن یا غیر بومی بودن هرکدام مزایا و معایبی دارد. اگر مدیر بومی بیاید و ارس را قفل کند بهتر است یا یک فرد غیر بومی و قوی بیاید ؟ بنده به شایسته سالاری معتقد هستم نه بومی یا غیر بومی بودن !

همچنین دکتر روح الله متفکر آزاد نماینده تبریز در مجلس در این رابطه به خبرنگار ما گفت : اسم احمدزاده کرمانی را من هم شنیده ام ولی به عنوان گزینه برای منطقه آزاد ارس مطرح نیست و فکر نکنم مدیر عامل شود . وی در جواب به اینکه شما با حضور غیر بومی ها در این جایگاه موافق هستید یا نه گفت : وقتی اسمش دیگر مطرح نیست شما هم دیگر برایش وقت نگذارید !

با شروع بکار دولت رئیسی بسیاری از مدیران دولت سابق در استان همچون منطقه آزاد ارس در پست هایشان هنوز حضور دارند و باید دید چه کسی مدیر عامل این منطقه آزاد خواهد شد ؟

ختم کلام اینکه یافته های خبرنگار همشهری حکایت از تاثیرگذاری بیشتر نماینده مرند و جلفا درمقایسه با دیگر نمایندگان در پروژه انتخاب مدیر عامل این منطقه آزاد دارد و باید دید واکنش خانم پاشایی به این موضوع چه خواهد بود ، سکوت یا شفاف سازی؟!

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.