8

تولید عصاره خوراکی کاهنده قند خون در مراغه

  • کد خبر : 31228
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
تولید عصاره خوراکی کاهنده قند خون در مراغه
دانشجوی دانشگاه مراغه با استفاده از گیاهان دارویی عصاره خوراکی کاهنده قند خون تولید کرده است .

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دانشجوی کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی دانشگاه مراغه گفت: عصاره خوراکی اِرجنوم از سه گیاه بومی کشوردرقالب طرح فناورانه با حمایت مرکز رشد مراغه تجاری سازی شده است.

مهدی قربانی افزود: عصاره کاهنده قند خون با فرمولاسیون جدید می‌تواند جایگزین مناسبی برای قرص‌های کنترل قند خون باشد و پس از مدتی کاملا قند خون را کنترل می‌کند.

وی اضافه کرد: برای تولید این عصاره گیاهی سه سال کارتحقیقاتی انجام داده ونزدیک به یک سال با حمایت مرکز رشد واحد‌های فناور مراغه به مرحله تجاری سازی رسانده است.

به گفته وی، این عصاره به صورت شربت خوراکی برای نخستین بار در کشور تولید و تجاری سازی شده است.

قربانی افزود: محصول ارجنوم با همیاری یکی از کارخانه‌های داروسازی موفق به اخذ مجوز غذا و دارو به صورت تولید قراردادی شده است.

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور مراغه نیز گفت: فعالیت این شرکت در زمینه تولید عصاره‌های دارویی و غذایی از ابتدای سال گذشته آغاز شده است.

معرفی آذر با بیان اینکه نمونه محصول این مرکز با پرداخت  ۸۰۰ میلیون ریال با موفقیت به مرحله تولید رسیده است  اضافه کرد: برای تجاری سازی محصول نیز امسال ۸۰۰ مییلون ریال تصویب شده است.

خرمی معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی مراغه هم گفت: برای تولید این عصاره خوراکی توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مجوز صادر شده و سرمایه گذار این طرح برای تولید صنعتی عصاره ارجنوم در مراغه درخواست مجوز کرده است.

دانشجوی دانشگاه مراغه برروی ۱۹ عصاره خوراکی از گیاهان دارویی کار تحقیقاتی می‌کند که از این تعداد ۵ عصاره در مرحله اخذ مجوز از وزرات بهداشت و درمان است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.