10
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

تنش آبی یک ابر چالش است و توجه همه مسئولان را می‌طلبد

  • کد خبر : 31453
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
تنش آبی یک ابر چالش است و توجه همه مسئولان را می‌طلبد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تنش آبی یک ابر چالش است و از تمامی مسئولان کشوری و استانی می‌خواهیم به موضوع کم‌آبی در استان و مخصوصاً خشک شدن دریاچه ارومیه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ی تبریز ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: پرهیزکاری، ازخودگذشتگی، محبت، اعتقاد راسخ به نظام، شهامت، مردمی بودن، علم و آگاهی داشتن، نظم، آمادگی برای رزم و هویت ملی از جمله شاخصه‌های بسیجی بودن است.

وی ادامه داد: بسیج پاره تن مردم و خادم ملت و از مردم برای مردم است و همان‌طور که امام‌خمینی(ره) فرموده‌اند «بسیج متعلق به همه مردم است» و این نهاد همچنان با استقامت و استوار در مقابل دشمنان نظام ایستاده‌است و یکی از بی‌نظیرترین نمونه‌های تشکل‌های مردمی در جهان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و تنش آبی در استان گفت: بحث تنش آبی یک ابر چالش است که به یک نگاه و تحلیل چند وجهی نیاز دارد؛ تغییرات اقلیمی جهان، گرم شدن کره زمین، دوری نقاط مختلف کشور از دریاهای بزرگ و کاهش نزولات آسمانی از جمله دلایل به‌وجودآمده تنش آبی است.

وی افزود: مشکل کنونی ما تنها کمبود آب نیست بلکه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مدیریت مصرف است  وما باید از فناوری‌های نوین استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بحث تنش آبی یک موضوع ملی است و نباید به‌عنوان یک موضوع استانی به آن نگاه کرد، گفت: همه باید بدانیم راه‌حل این مشکل پیچیده‌ است و نباید از دولت انتظار حل این مشکل را در یک یا دو روز داشته‌باشیم لذا از تمامی مسئولین کشوری و استانی می‌خواهیم به موضوع کم‌آبی در آذربایجان شرقی و مخصوصاً خشک شدن دریاچه ارومیه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی همچنین ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس در تشریح ویژگی‌های مجلس تراز انقلابی خاطرنشان کرد: امام‌خمینی(ره) فرمودند «مجلس در راس امور است» چراکه ریل‌گذاری در امور برعهده‌ی مجلس است و دستگاه‌های اجرایی باید براساس قوانین تصویب‌شده در مجلس انجام‌وظیفه کنند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید در تراز انقلاب و همراه مردم باشند، افزود: اقتدار مجلس باید به دست خود مجلسی‌ها به وجود بیاید و نمایندگان باید این اقتدار را حفظ و تقویت کنند.

امام‌جمعه تبریز همچنین با اشاره به پنجمین سالگرد درگذشت زائران آسمانی قطار «تبریز-مشهد» اظهار کرد: متأسفانه بعد از گذشت پنج سال از این حادثه مسببان اصلی مشخص و مجازات نشده‌اند؛ از دستگاه قضایی خواستاریم تا مسببان اصلی این حادثه را شناسایی و مجازات کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.