10
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پیشتاز در واکسیناسیون کرونا است

  • کد خبر : 31534
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پیشتاز در واکسیناسیون کرونا است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پیشتاز در واکسیناسیون است، گفت: تاکنون ۷۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال هر دو دز واکسن را دریافت کردند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، عباسعلی درستی روز شنبه در یک گفت‌وگو خبری، اظهار کرد: وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی در حالت بسیار مطلوبی قرار دارد و تمامی معیارها و شاخص‌ها در این حوزه در حال کاهش هستند.

وی با بیان این‌که هیچ شهرستان قرمز و یا نارنجی در استان وجود ندارد، افزود: جزو استان‌های بسیار خوب در حیطه واکسیناسیون در سطح کشور هستیم.

درستی با اشاره به پدید آمدن سویه جدید کرونا در خارج از کشور، خاطرنشان کرد: فعلاً از این نوع ویروس در کل کشور و حتی کشورهای همجوار دیده نشده، اما یک نگرانی جهانی در این باره وجود دارد که بیانگر سرعت انتشار بسیار بالای این سویه است.

درستی گفت: این نوع ویروس تاکنون در کشور وجود نداشته، اما ممکن است در روزهای آتی از طریق مرزها و مسافران به کشور وارد شود، لذا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون در این راستا بسیار ضروری است.

وی افزود: در خصوص این سویه، تمامی افراد از جمله واکسن زده‌ها هم در معرض ابتلاء هستند و تکمیل واکسیناسیون که باعث جلوگیری از مرگ و میر ناشی از کرونا می‌شود، به جد توصیه می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.