4
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

۷۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی دو دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

  • کد خبر : 31486
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
۷۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی دو دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۷۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی دو دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دکتر عباسعلی درستی جمعه شب، پنجم آذرماه، در گفت‌وگو خبری، اظهار کرد: وضعیت کرونایی استان در حالت بسیار مطلوبی قرار داشته و تمامی معیارها و شاخص‌ها در این حوزه در حال کاهش هستند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که هیچ شهرستان قرمز و یا نارنجی در استان وجود ندارد، افزود: جزو استان‌های بسیار خوب در حیطه واکسیناسیون در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به پدید آمدن سویه جدید کرونا در خارج از کشور، خاطرنشان کرد: فعلا از این نوع ویروس در کل کشور و حتی کشورهای همجوار دیده نشده است اما یک نگرانی جهانی در این باره وجود دارد که بیانگر سرعت انتشار بسیار بالای این سویه است.

درستی گفت: این نوع ویروس تاکنون در کشور وجود نداشته اما ممکن است در روزهای آتی از طریق مرزها و مسافران به داخل کشور ورود یابد لذا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون در این راستا امری بسیار ضروری است.

وی افزود: در خصوص این سویه، تمامی افراد از جمله واکسن زده‌ها هم در معرض ابتلا هستند و تکمیل واکسیناسیون که باعث جلوگیری از مرگ و میر ناشی از کرونا می‌شود به شدت توصیه می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.