5
در نشست دانشگاه تبریز عنوان شد

《لزوم اموزش عمومی در مقوله ارز های دیجیتال ، لبخند اقتصاد بین‌الملل به استفاده از ارز های دیجیتال》

  • کد خبر : 31490
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
《لزوم اموزش عمومی در مقوله ارز های دیجیتال ، لبخند اقتصاد بین‌الملل به استفاده از ارز های دیجیتال》
هم اکنون بیش از ۱۴ هزار ارز دیجیتال در اقتصاد جهانی انلاین خرید و فروش می‌شود و اموزش عمومی در مقوله‌ی ارز های دیجیتال برای مردم ایران به ویژه فعالان اقتصادی یک امر ضروری است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دکتر مرتضی مختاری در وبینار علمی هوش مالی که در مرکز رشد و فناوری دانشگاه تبریز به صورت حضوری با حفظ پروتکل های بهداشتی و همزمان به صورت آنلاین به علاقه مندان سراسر کشور برپاشده بود، با اعلام این مطلب گفت: ارزهای مجازی به صورت دیجیتال ذخیره و منتقل می‌شوند و به هر ارزش ایجاد شده در بستر دیجیتال اشاره دارد.

دکتر مختاری مدرس و مشاور بازارهای مالی که با عنوان«بازار رمز ارز ها» – فرصت ها و تهدید ها سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه رابطه ی ارزهای دیجیتال با بلاک چین تنگاتنگ بوده و درواقع بلاک چین ها بستر فعالیت تمامی ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هست، هدف اصلی شکل گیری بلاک چین هارا ، ارائه راه حل برای حل مشکل دوباره خرج کردن ارزهای دیجیتال ذکر کرد و گفت: هر کشوری دارای ارز ویژه‌ی اقتصاد خود هست و انتقال این ارزها از سوی بانک های مرکزی و دادوستد ان شرایط خاص و بعضا پیچیده‌ای دارند و انتقال ارزهای ملی، کار بسی دشوار است.

با این حال ارزهای دیجیتال بدون دخالت دولت ها به صورت انلاین درهر شبانه روز، قابل دادوستد و انتقال است و این مزایای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

دکتر مختاری به دیگر مزایای بیشمار ارز های دیجیتال اشاره کرد و گفت : ارزهای دیجیتال همیشه در دسترس بوده و دزدیده، خراب و مفقود نمی‌شوند و امروزه در اقتصاد بین الملل محلی امن برای سرمایه‌گذاری است و علاوه بر ان ارزش پول سرمایه گذاران از دست نمی‌رود و هر لحظه به راحتی قابل دادوستد و انتقال است.

وی گفت: در واقع انتقال ارزهای دیجیتال به صورت آنی و بدون مرز بین افراد قابل انجام است و اخیرا دست اندر کاران اقتصادی کشورهای توسعه یافته، به قانونی کردن بکارگیری این نوع ارزها در اقتصاد خود کرده‌اند و خوشبختانه در ایران نیز با تعامل مجلس و دولت برنامه های راهبردی برای نحوه‌ی بکارگیری این نوع ارزها در اقتصاد ایران نیز در شرف انجام است و بنابراین ایجاد رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد در حوزه ارزهای دیجیتال در دانشگاه های ایران توصیه می‌شود و همچنین صدا و سیما نیز برنامه های متنوعی در این رابطه برای اگاهی افکار عمومی انجام می‌دهد.

در این مراسم دکتر حامد همتی تحلیل‌گر بازار بورس با عنوان فعالیت هوشمند در بازار سرمایه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بالا بردن اطلاعات مالی ، کسب مهارت های لازم و فرصت جویی و فرصت سازی در بازار سرمایه مهم بوده و علاوه‌بر‌ان سرمایه گذاری در بازار بورس می‌تواند با بکار انداختن واحدهای تولیدی و صنعتی و خدماتی و انتقال تکنولوژی به رونق کسب و کار های متنوع نیز کمک شایانی نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه ازاد اسلامی، رفتار های عقلایی، تحلیل بازار بورس، تنوع بخشیدن به سبد خرید سهام و احساسی و چشم بسته وارد نشدن به بازار سرمایه را به مردم توصیه کرد و گفت :علاوه براینها مشاوره با افراد متخصص و کسب مهارت های دادو ستد نیز برای سرمایه گذاران توصیه می‌شود.

در این مراسم همچنین مهندس حسین عبدی، کارافرین نمونه ملی اذربایجان با عنوان هوش مالی از دید تجربه‌ی یک کارافرین به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه ثروت افرینی و کارافرینی میتواند به رونق کسب و کارهای یک کشور کمک شایانی نماید گفت: در اقتصاد جهانی، طلا ، جواهرات ، بورس ، ارزهای دیجیتال و دلار مقولات مهمی بوده و وارد شدن به این حوزه ها تجربه، مهارت، خلاقیت و هوش مالی می‌خواهد و علاوه بر ان اکثر کارافرینان در جهان به دنبال ایجاد کسب و کار و ثروت افرینی هستند و اموزش علمی و عملی کارافرینی به جوانان جویای کار و نام ضروریتی حیاتی است.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.