5
مسوول مرکز مدیریت راه ها:

تردد خودرویی در جاده‌های آذربایجان‌شرقی هشت درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 31599
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
تردد خودرویی در جاده‌های آذربایجان‌شرقی هشت درصد افزایش یافت
مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: میزان تردد خودروها در جاده‌های استان تا پایان آبان ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حسین بلوکی، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در این مدت ۱۷۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تردد خودرو در جاده های استان ثبت شده است، افزود: از مجموع تردد ثبت شده ۱۴درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۶ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

وی با بیان اینکه این تعداد تردد خودروها توسط ۸۸ دستگاه ترددشمار آنلاین منصوبه در جاده های مختلف استان ثبت شده است، اظهار داشت: مسیرهای رفت و برگشت ایلخچی- تبریز با ۲۳ میلیون و ۴۹۰ هزار تردد، صوفیان – تبریز با ۱۳میلیون و ۸۸۶ هزار تردد و آذرشهر- ایلخچی با ۹ میلیون و ۱۳۱هزار تردد خودرو، پرترددترین جاده های استان در این بازه زمانی بودند.

مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مسیرهای بناب – مراغه، ملکان – بناب، خواجه – تبریز و ملکان- میاندوآب از دیگر  جاده های پرتردد استان بودند.

بلوکی، با بیان اینکه میزان سرعت غیرمجاز خودروهای ترددکننده جاده ای در این مدت ۶ درصد کل ترددها بوده است، ادامه داد: میزان عدم رعایت فاصله طولی خودروها نیز ۱۹ درصد بود.

وی یادآوری کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۲۳۸ هزار و ۶۵۱ مورد تماس تلفنی با مرکز تلفن گویای ۱۴۱ این اداره کل برقرار شده که توسط کارشناسان این مرکز راهنمایی و پاسخ لازم به آن ها داده شده است.

بلوکی، تعداد سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در استان را ۱۰۰ دستگاه اعلام کرد و افزود: از مجموع این دستگاه ها، ۴۲ دستگاه در سال جاری به بهره برداری رسیده است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.