9
متفکر آزاد با اشاره به تصویب کلیات تدریس زبان های قومی در مدارس و دانشگاه‌ها؛

تدریس زبان‌های محلی و قومی‌موجب انسجام ملی و تقویت وحدت در کشور می‌شود

  • کد خبر : 31581
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
تدریس زبان‌های محلی و قومی‌موجب انسجام ملی و تقویت وحدت در کشور می‌شود
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: با توجه به اینکه رسانه‌های غیررسمی و فضای ارتباطات روز به روز در حال گسترش است، خطر فراموشی، زبان‌های قومی و محلی را تهدید می‌کند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، روح الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با  خانه ملت با اشاره به تصویب کلیات طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی‌در مدارس و دانشگاه‌های کشور در کمیسیون آموزش مجلس، اظهار کرد: این طرح برای احیای یکی از اصول قانونی اساسی یعنی اصل پانزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ایران کمک می‌کند.

این طرح موجب تقویت فضای فرهنگی متکثر کشور می‌شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه تدریس زبان‌های محلی و قومی‌در مدارس و دانشگاه‌های کشور موجب انسجام ملی و تقویت وحدت در کشور می‌شود، افزود: اجرای این طرح موجب تقویت فضای فرهنگی متکثر کشور می‌شود و سرمایه معنوی کشور را نیز ارتقا می‌دهد.

تقویت زبان فارسی با تصویب این طرح

وی با یادآوری اینکه یکی دیگر از فواید تصویب این طرح این است که تدریس ادبیات و زبان‌های محلی و قومی، موجب شیوایی بیشتر زبان فارسی هم می‎‌شود، اضافه کرد: این طرح همچنین موجب انتقال مفهوم‌های تمدنی خودمان به بیرون کشور می‌‎شود و باعث می‌شود با حفظ زبان‌های موجود در کشور بتوانیم با بیرون از مرزهای کشور نیز به خوبی ارتباط برقرار کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی‌تصریح کرد: البته دیدگاهی وجود داشت که این طرح نیازی به قانون نویسی در مجلس نداشت چراکه این مهم در قانون اساسی مورد تأکید قرار گرفته ولی ما با علم به این موضوع و به منظور راهنمایی برای اجرای بهتر این اصل در قانون، نسبت به تدوین طرح اقدام کردیم.

نباید در برابر تهدید فراموشی زبان اقوام بیکار بنشینیم

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه رسانه‌های غیررسمی‌و فضای ارتباطات روز به روز در حال گسترش است، خطر فراموشی، زبان‌های قومی‌و محلی را تهدید می‌کند و این موضوع حتی زبان فارسی را هم به مخاطره انداخته است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.