10

لزوم تدوین نقشه راه حوزه فناوری آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 31607
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
لزوم تدوین نقشه راه حوزه فناوری آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی، راه‌اندازی اکوسیستم نوآوری و فناوری را یکی از اهداف میان‌مدت در مسیر توسعه استان برشمرد.
به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عابدین خرّم در نشستی با مسئولان حوزه فناوری و نوآوری استان با بیان اینکه پارک علم و فناوری و مراکز رشد باید یکی از نقش‌های اصلی را در این مسیر عهده‌دار باشند گفت: بر این اساس، نقش‌آفرینی این مراکز در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان یکی از اولویت‌های ماست.
وی افزود: پارک علم و فناوری استان باید برای انجام این رسالت سنگین، نقشه راه و سند چشم‌انداز تهیه کرده و در آن، مأموریت همه بخش‌ها اعم از دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه، صنعت و بخش خصوصی را تعریف کند.
 خرّم با تأکید بر اینکه فعالیت‌های پارک علم و فناوری باید نتیجه‌گرا باشد، تصریح کرد: اگر به صورت جدی و با نگاهی نو در این عرصه وارد شویم با یک تحول اساسی در اکوسیستم نوآوری و فناوری استان روبه‌رو خواهیم شد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین ایجاد کارخانه نوآوری را یکی از اولویت‌های خود عنوان کرد و گفت: باید ارتباط معناداری بین پارک علم و فناوری و مراکز رشد از یک سو و نهادهای بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن از سوی دیگر شکل بگیرد و اگر این اتفاق نیفتد به زیان هر دو طرف خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه قوانین مناطق آزاد در پارک‌های علم و فناوری هم اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده از این ظرفیت‌های قانونی جزو اولویت‌هاست و می‌تواند در تحقق اکوسیستم نوآوری استان به عنوان یکی از اهداف میان‌مدت توسعه اقتصادی موثر باشد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: در حال حاضر ۲۰ مرکز رشد وابسته به پارک علم و فناوری در نقاط مختلف استان فعالیت می‌کنند و ۱۶۵ شرکت با اشتغال ۳۹۰۰ نفر در پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان مستقر هستند.
 عبدالرضا واعظی ایجاد دپارتمان بازاریابی و تجاری‌سازی ، برگزاری اولین نمایشگاه چالش‌ها و نیازهای صنایع استان، استقرار ۴ شتاب‌دهنده، راه‌اندازی ۲ صندوق پژوهش و فناوری، ایجاد اولین مرکز رشد خیرساز کشور در شهرستان شبستر، برگزاری ۸ جشنواره رویش در شهرستان‌ها، راه‌اندازی سامانه جامع پذیرش و مدیریت طرح‌های فناورانه، واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان و اجرای ۳ مرحله گرنت فناوری را از اقدامات اخیر پارک علم و فناوری استان عنوان کرد و احیای ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان، ایجاد ۳ ناحیه نوآوری در تبریز و راه‌اندازی کارخانه نوآوری تبریز را از برنامه‌های اولویت‌دار این پارک برشمرد.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.