4
‍ ‍ معاون امور عمرانی استاندار؛

ادامه بزرگراه خواجه-ورزقان به مرز نوردوز عملیاتی می‌شود

  • کد خبر : 31670
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
ادامه بزرگراه خواجه-ورزقان به مرز نوردوز عملیاتی می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بزرگراه خواجه- ورزقان با هدف تکمیل شبکه راه‌های کشور و استان و برای تسهیل تردد با کشورهای همسایه با تأمین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران به مرز نوردوز متصل می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، جواد رحمتی در جلسه کارگروه امور زیربنایی شهرستان ورزقان با اشاره به زیرترافیک رفتن قطعات ۲، ۳ و ۴ بزرگراه خواجه-ورزقان، ادامه این بزرگراه به مرز نوردوز را در توسعه استان و اتصال مسیرهای ترانزیتی کشور به کشورهای اوراسیا، بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از قطعات ۱ تا ۵ این پروزه به طول ۶۰ کیلومتر اجراشده است و ۵۲ کیلومتر باقی‌مانده از ورزقان تا مرز نوردوز با برآورد اولیه ۲ هزار میلیارد تومان توسط مجتمع مس سونگون و شرکت ملی مس ایران تأمین مالی خواهد شد.

وی افزود: نقشه‌های اجرایی مسیر توسط مشاور در دست بررسی است که پس از تأیید نهایی در مراجع ذیصلاح این پروژه از طریق برگزاری مناقصه به پیمانکار صلاحیت‌دار واگذار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص اهمیت بزرگراه ورزقان به نوردوز، گفت: در شهرستان‌های شمال استان از لحاظ کریدورهای کشوری خلأهایی وجود دارد که از این طریق برطرف شده و مرکز استان با فاصله کم به مرز متصل می‌شود.
وی اتصال خطوط راه‌آهن به شهرستان ورزقان و از آنجا به مرز را ازجمله اقداماتی دانست که می‌تواند نقش توسعه‌ای در استان داشته و مبادلات تجاری با کشورهای همسایه رونق بخشد.

▪️بزرگراه خواجه-ورزقان-نوردوز نقش اساسی در توسعه متوازن شهرستان ایفا خواهد کرد

فرماندار ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به وجود ظرفیتی مهم چون سد حاجیلارچای در شهرستان، اظهار داشت: ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی با بهره‌گیری از تخصیص آب سد حاجیلارچای، ظرفیتی مهم در شهرستان خواهد بود که در کنار احداث بزرگراه، ورزقان را در مسیر توسعه جهشی قرار خواهد داد.

وی با تأکید بر لزوم واگذاری امتیاز سرمایه‌گذاری در قالب شهرک‌های مذکور به سرمایه‌گذاران صلاحیت‌دار، گفت: اجرای بزرگراه خواجه-ورزقان-خاروانا-نوردوز نقش اساسی در توسعه متوازن شهرستان داشته و ارتباطات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را تسهیل خواهد نمود.

محمدباقر خانی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و حفظ و احیای بناهای تاریخی را از دیگر اقداماتی دانست که می‌تواند در توسعه بیش‌ از پیش شهرستان نقش ایفا نماید که در این راستا موافقت شرکت ملی صنایع مس ایران نیز برای حفظ و احیای آثار تاریخی از جمله سنگ‌نگاره‌های قوشاداش، کتیبه سغندل و آغجه قلعه اخذشده است.

در پایان این جلسه معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با همراهی تعدادی از مدیران استانی از چند پروژه‌های زیرساختی شهرستان بازدید کردند.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.