9
مدیرکل بازرسی و نظارت شهرداری خبر داد

ثبت ۱۸ هزار ملک در سامانه املاک شهرداری تبریز

  • کد خبر : 31655
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
ثبت ۱۸ هزار ملک در سامانه املاک شهرداری تبریز
مدیرکل بازرسی، نظارت و ارزشیابی شهرداری تبریز از ثبت ۱۸ هزار ملک در سامانه املاک شهرداری خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، تراب محمدی عصر امروز در جلسه مدیران بازرسی مناطق و سازمان‌های شهردار اظهار کرد: از ۱۸ سامانه شفافیت، ۱۲ مورد فعال بوده و شش مورد آن نیز در دست اقدام برای راه‌اندازی است.

وی افزود: با فعالیت این ۱۸ سامانه، ۸۰ الی ۹۰ درصد در پیشگیری از وقوع فساد و رانت و همچنین کاهش هزینه‌ها به ویژه در سامانه ماشین‌آلات موفق عمل خواهیم کرد.

مدیرکل بازرسی و نظارت شهرداری تبریز بیان کرد: در کنار بحث بازرسی، نظارت و ارزشیابی، نباید از عنصر ارزیابی نیز غافل شد؛ در طول دو سال گذشته ۱۶ مورد از سازمان‌ها و مناطق ارزیابی شده‌اند.

وی اضافه کرد: امور اداری، ادارات حقوقی، املاک، ترافیک، چک‌های برگشتی، سرمایه‌گذاری و … جزو موارد ارزیابی شده هستند که این ارزیابی ما منتج به نتیجه شده و در اختیار شهردار محترم تبریز قرار گرفت که وی نیز دستور اکید برای عملیاتی‌شدن موارد را صادر کرد.

محمدی با اشاره به ایجاد فضای تبادل اطلاعات بین کارکنان و مدیران بازرسی ابراز کرد: هدف ما رفع مشکلات و ایجاد فضا برای فعالیت‌های بیشتر و تأثیرگذار در راستای خدمت به شهروندان است.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد مناطق و سازمان‌ها در هفت ماه گذشته گفت: عملکرد همه مجموعه‌های شهرداری تبریز ارزیابی شده است که با توجه به بودجه تعریف‌شده، پیشرفت یا پسرفتی داشته‌اند و نتایج آن به همراه پیشنهادات شهردار برای اصلاح به آن مجموعه‌ها ارجاع می‌شوند.

مدیرکل بازرسی و نظارت شهرداری تبریز تأکید کرد: وظیفه بازرسی پیشگیری است و دنبال متهم‌کردن همکاران خود نیستیم.

محمدی یادآور شد: سامانه ۱۳۷ بازرسی فعال بوده و مکانی برای شهرداران شب در این مرکز فراهم کرده‌ایم که می‌توانند چند ساعتی پاسخگوی مردم باشند.

وی ابراز کرد: دو جلد از عملکرد سامانه ۱۳۷ در سال ۹۹ و شش‌ماهه ۱۴۰۰ را آماده کرده‌ایم که بیشترین معضلات را در مناطق به تفکیک نشان می‌دهد و می‌تواند برای تصمیمات مدیریتی استفاده شود.

 

قائم‌مقام شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: بازرسی جایگاه خود را در سیستم مدیریت شهری به عنوان بازوی اجرایی مدیریت و پاسخگوی شهروندان پیدا کرده و در بطن خدمت به مردم قرار دارد.

داود طالب‌نژاد اظهار کرد: وقتی بحث ارزیابی نیز در کنار بازرسی قرار می‌گیرد، یعنی بازرسان شهرداری در بطن سیستم قرار دارند.

وی افزود: اینکه مردم بدون واهمه و به راحتی حرف خود را می‌زنند و یا احساس محق‌بودن می‌کنند، نشان از تثبیت جایگاه بازرسی نزد شهروندان دارد.

قائم‌مقام شهردار تبریز بیان کرد: تک‌تک مدیران بازرسی سفیر شهرداری هستند که برای مدیریت شهری آبروداری می‌کنند.

طالب‌نژاد با اشاره به ضرورت جانشین‌پروری تأکید کرد: مدیران بازرسی می‌توانند با پرورش نیروی انسانی مجرب و متعهد، آینده مدیریت شهری را به صورت علمی و اصولی تضمین کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.