4

سی امین آیین شب خاطره حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار شد

  • کد خبر : 31679
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
سی امین آیین شب خاطره حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار شد
سی امین آیین شب خاطره حوزه هنری آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سی امین آیین شب خاطره حوزه هنری استان با عنوان <میهمانان ام الرصاص> عصر یکشنبه در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار شد.

در این آیین که با موضوع رونمایی و بررسی کتاب < میهمانان ام الرصاص> خاطرات خودنوشت غواص جانباز لشکر ۳۱ عاشورا برگزار می شد ، سید جعفر حسینی ودیق ( روای و نویسنده کتاب ) ، روح الله رشیدی ( بازنویس کتاب ) . محمد قاسمی پور مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری در خصوص کتاب گفت و گو کردند.

همچنین در ادامه این نشست، سید محمد حسین بلاغی رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی و سردار مجید ارجمند فر جانشین قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) سپاه سخنرانی کردند.

در خاتمه این آیین ،‌از کتاب <میهمانان ام الرصاص> و همچنین از سلسله استوری موشن های چهل چراغ ۲ با عنوان <ره نشان> رونمایی شد.

بلاغی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در این آیین اظهار کرد: سند تحول حوزه هنری استان با عنوان آذربایجان پیشرو در انقلاب در حال تدوین است که موضوع تاریخ شفاهی از اولویت ها و سرفصل های اصلی این سند است.

وی افزود: امیدواریم در راستای ثبوت انقلاب اسلامی به واسطه فرهنگ و هنر قدم های بزرگی برداریم.

بلاغی با اشاره به رونمایی کتاب < میهمانان ام الرصاص > ابراز کرد : این کتاب دربردارنده خاطرات خودنوشت سید جعفر حسینی ودیق از غواصان جانباز لشکر ۳۱ عاشوراست. او پس از تفحص و تشییع با شکوه شهدای غواص عملیات کربلای ۴ و ۵ تصمیم می گیرد خاطرات خو را نوشته و در قالب یک کتاب منتشر کند.

وی همچنین ادامه داد : کتاب < میهمانان ام الرصاص> دربرگیرنده خاطرات خودنوشت غواص جانباز لشکر ۳۱ عاشورا < سد جعفر حسینی ودیق > توسط انتشارات سوره مهر و با ویراستاری روح الله رشیدی شهریور ماه سال جاری در ۱۲۵۰ جلد به چاپ رسیده است که می توان از این کتاب محصولات ثانویه تولید کرد .

رئیس حوزه هنری استان در ادامه به رونمایی <ره نشان> اشاره کرد و گفت: به مناسبت دومین سالگرد مرد میدان سلسله استوری موشن های چهل چراغ ۲ با عنوان ره نشان در حوزه هنری استان تولید و منتشر می شود.

سردار مجید ارجمندفر جانشین قرارگاه حمزه سید الشهدا ( ع ) در این ضمن خاطره گویی از عملیات غواص ،‌اظهار کرد: ما باید مکتب شهید باکری را به قوت ادامه دهیم و در این راه گام های بلندی داشته باشیم.

 

عکاس : کریم شافعی

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.