11

اشتغال و سرمایه‌گذاری؛ ارمغان شهرک‌های شیلاتی و گلخانه‌ای به شهرستان ورزقان

  • کد خبر : 31769
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
اشتغال و سرمایه‌گذاری؛ ارمغان شهرک‌های شیلاتی و گلخانه‌ای به شهرستان ورزقان
فرماندار ورزقان گفت: با اجرایی طرح شهرک گلخانه یکهزار هکتاری در بخش خاروانا و نیز ایجاد شهرک شیلاتی با استفاده از ظرفیت سد حاجیلار، شهرستان ورزقان در مسیر توسعه جهشی قرار می‌گیرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدباقر خانی در جلسه کارگروه آب و کشاورزی و شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذار بویژه سرمایه‌گذاران بومی از اولویت‌های مدیریت شهرستان است، اظهار داشت: سدهای حاجیلارچای، آقبلاغ –سیه کلان و زرآباد و همچنین سد آبخیزداری للـه‌لو، فرصت‌های بسیار خوبی پیش‌روی توسعه بخش‌های صنعت و کشاورزی در شهرستان ورزقان قرار داده است.
وی افزود: هم‌اکنون در شهرستان ورزقان مشکلی برای تامین آب شرب و صنعت وجود ندارد و در بخش کشاورزی نیز استفاده بهینه از ظرفیت سد‌های مذکور را در دستور کار داریم.
فرماندار ورزقان با اشاره به اینکه تکمیل پایاب سد آقبلاغ سفلی- سیه‌کلان باید مورد توجه دستگاه‌های مسئول باشد، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه تخصیص لازم از سد آبخیز داری للـه‌لو را که یک سد آبخیزداری است برای مصرف کشاورزی اخذ کرده‌ایم؛ متاسفانه بهره‌برداران در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند.
وی با انتقاد از عدم ایجاد تحول در بخش کشاورزی گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته اقدام شایسته و درخور توجهی برای توسعه و صنعتی شدن کشاورزی در شهرستان ورزقان صورت نگرفته است و انتظار می‌رود ترویج شیوه‌های نوین کشت و آبیاری بویژه کشاورزی حفاظتی از سوی دستگاه‌های مسئول در شهرستان اجرایی شود.

▪️وضعیت منابع آبی استان، مطلوب نیست

معاون بهره‌برداری شرکت آب و منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: وضعیت منابع آبی استان مطلوب نیست، به طوری که این میزان با کاهش منابع آبی در طول سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.
وی با تاکید بر مدیریت بهینه منابع آب، اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، امسال نیز سال آب مطلوبی را پیش‌رو نخواهیم داشت و باید تمام توان خود را در استفاده بهینه از منابع آبی بکار گیریم.
مجتبی جلیل زاده تصریح کرد: عمده هدر رفت منابع آبی کشور در بخش کشاورزی است که استمرار استفاده از شیوه‌های منسوخ و سنتی در کشاورزی با توجه به مصرف زیاد آب به صرفه نیست و می‌بایست در راستای استفاده حداکثری از منابع آبی و نیز افزایش میزان تولید کشت فشرده و گلخانه‌ای مورد توجه قرار گیرد.
وی سد حاجیلارچای را ظرفیتی بسیار مهم و حائز اهمیت برای شهرستان ورزقان برشمرد و اظهار داشت: در شهرستان ورزقان مشکلی برای تخصیص آب موردنیاز شرب و صنعت نداریم.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، گفت: سد حاجیلارچای به تنهایی توان ایجاد تحول در شهرستان ورزقان را دارد که نمونه بارز آن تخصیص ۱۰ میلیون مترمکعب آب به بخش کشاورزی برای کشت گلخانه‌ای به میزان یکهزار هکتار است که در صورت اجرا نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور نیز بی‌نظیر خواهد بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=31769

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.