13
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:

ایمنی، امنیت و دفاع، سه مولفه ضروری در پدافند سایبری

  • کد خبر : 32024
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
ایمنی، امنیت و دفاع، سه مولفه ضروری در پدافند سایبری
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: ایمنی، امنیت و دفاع، سه مولفه ضروری در حوزه پدافند سایبری است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدباقر آقایی در جلسه قرارگاه پدافند سایبری استان،با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه در حوزه خدمات زیربنایی باید این سه موضوع را جدی بگیرند افزود: دستگاه‌های مسئول بیشتر به موضوع ایمنی توجه کرده‌اند و از مولفه‌های امنیت و دفاع در این حوزه غفلت شده است.

وی به اهمیت فناوری اطلاعات و وابستگی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف انرژی، امور مالی، حمل و نقل و صنعت به این فناوری اشاره کرد و افزود: امروزه شاهد هستیم حملات مختلف از این فضا با هدف ایجاد اختلال در خدمات ضروری مردم و ایجاد نارضایتی عمومی نسبت به حاکمیت افزایش یافته و از این رو توجه به مقوله امنیت زیرساخت‌های سایبری اهمیت ویژه‌ای یافته است.

آقایی بر حمایت جدی مدیران از حوزه فناوری اطلاعات و لزوم آمادگی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در برابر حملات سایبری تاکید کرد.

جانشین قرارگاه پدافند سایبری استان نیز در این جلسه با اشاره به گزارش‌های رسیده از تیم‌های نظارتی و مرکز پایش استان، اعلام کرد: خوشبختانه در سایه هماهنگی و تلاش‌های دستگاه‌های نظارتی از جمله پدافند غیرعامل، مرکز افتا و حراست کل استان و اهتمام مسئولان دستگاه‌های استانی، وضعیت امنیت سایبری استان نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته است.

در این جلسه گزارش شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان درخصوص ارتقای امنیت سایبری در حوزه‌های تولید، توزیع و انتقال نیروی برق، شهرداری تبریز درخصوص ارتقای امنیت سایبری در حوزه ترافیک و قطار شهری، شرکت گاز استان درخصوص ارتقای امنیت سایبری در حوزه صنعتی و غیرصنعتی، کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان درخصوص ارتقای امنیت سایبری در حوزه خدمات بانکی و مرکز افتای استان درخصوص پایش وضعیت امنیت سایبری دستگاه‌های اجرایی استان ارائه شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.