9
در سفر رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به آذربایجان شرقی تحقق یافت؛

تخصیص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی روستایی در شهرستان بناب

  • کد خبر : 32075
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
تخصیص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی روستایی در شهرستان بناب
در سفر رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به آذربایجان‌شرقی و بازدیدشان از صندوق قرض‌الحسنه محدثه بناب، ۱۲ میلیارد ریال اعتبار در قالب وام‌های ۵۰۰ میلیون ریالی کم‌بهره در جهت اشتغالزایی روستایی به اعضای صندوق تخصیص یافت.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سردار زهرایی با بیان اینکه صندوق‌های قرض‌الحسنه، همواره پشتیبان کارآفرینان تا رسیدن به اشتغال پایدار هستند، گفت: صندوق‌های قرض‌الحسنه “تسهیل‌گر” بین نهادهای حمایتی و مردم هستند که اساس تأسیس آنها، برداشتن باری از دوش کارآفرینان است.
وی با بیان اینکه “کیفی‌سازی” صندوق‌های قرض‌الحسنه مدنظر قرار دارد، افزود: یکی از عوامل مهم کیفی‌سازی صندوق‌ها، مشارکت بالای افراد در آن است و در این خصوص بعضی از روستاها از جمله روستای قره‌چپق ظرفیت قابل توجهی را در مشارکت صندوق دارا بودند و این خود یک نقطه قوت به شمار می‌رود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، گفت: هر صندوق تا حد امکان یک رشته شغلی و یک محصول را مدنظر قرار دهد تا از پراکنده کاری پرهیز گردد و اثر فعالیت خود را به صورت موثر شاهد باشند.
گفتنی است این صندوق‌ها از اوایل سال ۹۷ به عنوان تسهیل‌گر صندوق‌های قرض‌الحسنه شهرستان بناب شروع به کار کرده و تاکنون تعداد ۴۸ صندوق تشکیل یافته است که ۱۶ مورد از آن، صندوق‌هایی با سرگروهی آقایان و ۳۲ مورد آن با سرگروهی بانوان بوده است.
همچنین تعداد اعضایی که از سال ۹۷ تا به امروز عضو صندوق های قرض‌الحسنه اشتغالزایی و مردم یاری بناب شده‌اند، ۳۶۱۲ نفر و تعداد سرگروه‌ها ۲۶۲ نفر بوده است که در کل به طور میانگین هر صندوق ۳۰ نفر عضو دارد.
بنابر آمار ارائه شده، تا به امروز بواسطه صندوق‌های مذکور، به ۷۵۵ نفر به مبلغ ۵۱ میلیارد ریال وام اعطا شده است، این در حالی است که این صندوق ها برای ۱۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده اند.
همچنین عرصه‌هایی که مشمول اعطای این وام‌ها بوده‌اند، عبارتند از رشته پزی، گلدوزی، پخت نان روغنی، تهیه عرقیات گیاهی خانگی، قالیبافی و برخی دیگر از کارگاه های خرد و زودبازده، و در حال حاضر هم نظر بر این است تا دو شرکت تعاونی در بناب تشکیل یابد که یکی از آنها در روستای قره چپق با عنوان شرکت مشاغل خانگی احداث خواهد شد.
اضافه می‌شود، بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج شهرستان بناب به منظور بررسی موانع و مشکلات کارآفرینان و صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال با حضور سردار زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور، سرهنگ اسکندری مسئول بسیج سازندگی استان و مسولان شهرستان برگزار شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.