5

لزوم رفع شکاف مابین بخش خصوصی و دولتی

  • کد خبر : 32058
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
لزوم رفع شکاف مابین بخش خصوصی و دولتی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: در سال رفع موانع تولیدو پشتیبانی‌ها برخی نه تنها برای تولید مانع‌سازی می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند، تولیدکننده عطای کارآفرینی را به لقایش ببخشد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، یونس ژائله در آیین گرامیداشت روز صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی در ۷ ماه گذشته ۵۴ درصد نسبت به مشابه سال قبل رشد داشته است، اظهار داشت: این رشد نتیجه زحمات کارآفرینان و تولیدکنندگان این استان است. خوشبختانه بازارهای صادراتی به محصولات ساخت تبریز اعتماد و اطمینان پیدا کرده اند.

یونس ژائله عدم حرکت مستمر رو به جلو در بخش صنعت را یکی از دغدغه های همیشگی فعالان این حوزه دانسته و اضافه کرد: یکی از علل ناکامی ما در حرکت مستمر بخش صنعت، موضوع تامین مالی واحدهای تولیدی می‌باشد. متاسفانه منابع بانکی که در آذربایجان‌شرقی جمع آوری می‌شود، خصوصا در بانک‌های خصوصی، در استان‌های دیگر صرف می‌شود. باید بدانیم که بخش خصوصی و دولتی در یک سنگر مشغول فعالیت هستیم و نباید اجازه بدهیم فاصله ای بین این دو بخش ایجاد شود.

وی ادامه داد: من از همه مسئولین عالی رتبه استان خواهشمندم نسبت به رفتار خود در خصوص واحدهای تولیدی تجدیدنظر کنند تا باعث فرار سرمایه‌گذار و کارآفرین از آذربایجان‌شرقی نشوند. مطالبه ما از بخش دولتی این است که به صورت جدی از بخش خصوصی حمایت کند. متاسفانه شرایط به گونه‌ایست که در سال رفع موانع تولیدو پشتیبانی‌ها برخی نه تنها برای تولید مانع می‌سازید بلکه باعث می‌شوند، تولیدکننده عطای کارآفرینی را به لقایش ببخشد.

او افزود: تولیدکنندگان سربازان اقتصادی هستند و بخش دولتی و خصوصی در یک جبهه در برابر یک جنگ اقتصادی قرار گرفته‌اند. تصمیمات عجولانه و حرکت‌های بدون برنامه‌ریزی می‌تواند به همه ما آسیب بزند.

ژائله ضمن اشاره به اینکه هر قسمتی که به بخش خصوصی واگذار شد، رشد و توسعه پیدا نموده و موفق عمل کرد، خاطرنشان کرد: شرایط اشتغال در آذربایجان‌شرقی به گونه‌ای مساعد است که به زودی باید از استان‌های دیگر نیروی کار جذب کنیم.

وی تحریم‌های داخلی را عامل اصلی توقف تولید دانست و گفت: برخی دستورالعمل‌ها که در وزارت صمت صادر می‌شود اثرات سوء وسیعی در سایر نقاط کشور دارد و برای توسعه و آغاز به کار واحدهای تولیدی جدید، موانعی جدی ایجاد می‌کند. ارگان‌های نظارتی نیز توان حرکت چابک و موثر را از بخش‌های دولتی گرفته‌اند. مدیر برای پیشگیری از دردسرهای روبرو شدن با بخش‌های نظارتی از تنفیذ برخی طرح‌های تولیدی و توسعه‌ای خودداری می‌کند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان وظیفه ایجاد ثروت و اشتغالزایی را برعهده دارند و به اختلافات گروه‌های سیاسی در داخل کشور کاری ندارند. اگر بخش خصوصی و دولتی مانند بال‌های پرنده در کنار هم باشند و اختلافات را کنار بگذارند می‌توانند با قدرت در این جنگ اقتصادی پیروز شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.