8

پرداخت ۴۱۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 32050
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
پرداخت ۴۱۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی آذربایجان‌شرقی
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی گفت: بانک‌ ها در یک سال گذشته 412 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت کرده‌ اند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدحسین باقری در آیین گرامیداشت روز صنعت، معدن و تجارت در فرهنگسرای خاوران تبریز، با تشریح عملکرد خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی، اظهار داشت: در یکسال گذشته کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار با استناد به قانون رفع موانع تولید، با حضور اعضای کار گروه ۸۱ جلسه تشکیل داده است که از تعداد ۵۶ جلسه کارشناسی و ۲۵ جلسه روزانه بوده است. در این جلسات ۲۱۸ مورد بررسی قرار گرفته و ۳۰۲ مورد مصوبه به تصویب رسیده است.

وی در خصوص موضوع مصوبات تصویب شده گفت: از این تعداد مصوبه ۱۶۱ مورد مربوط به تعیین تکلیف بدهی واحدهای تولیدی به بانک‌ ها، ۲۳ مورد در خصوص امور مالیاتی، ۳ مورد محیط‌ زیست، یک مورد تامین اجتماعی، ۱۸ مورد آب، برق و گاز و ۹۶ مورد در خصوص موضوعات متفرقه بوده است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی، ادامه داد: ۱۴۸مصوبه توسط ارگان‌ ها و سازمان‌ های استان اجرا شده است که ۴۹ درصد مصوبات را تشکیل می‌ دهد. ۴۱ درصد مصوبات در حال اجرا بوده و ۳۱ مصوبه که معادل ۱۰ درصد مصوبات است تا امروز اجرا نشده است. همچنین بانک‌ ها در یک سال گذشته به میزان ۴۱۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی پرداخت کرده اند.

باقری، مذاکرات شفاهی با دستگاه‌ های اجرایی در خصوص حل و فصل مشکلات واحد‌ های تولیدی، بازدید از واحدهای دارای مشکل استان، پیگیری مستمر پرونده‌ های مطرح شده در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید را بخشی از فعالیت‌ های مستمر خانه صنعت، معدن و تجارت استان دانست و اضافه کرد: در راستای رهنمود های مقام معظم رهبری، همه باید به حمایت و پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن بپردازیم تا از ظرفیت‌ های آذربایجان‌ شرقی در این عرصه به محو احسن استفاده شود.
وی در پایان عنوان کرد: جهت توسعه تجارت با کشور ترکیه، روز یکشنبه هفتم آذر، دفتر توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، به مدیریت خانه صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی در شهر استانبول افتتاح گردید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.