8
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تشریح کرد:

آخرین وضعیت پیشرفت پروژه راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز و ایستگاه خاوران

  • کد خبر : 32135
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
آخرین وضعیت پیشرفت پروژه راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز و ایستگاه خاوران
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، پروژه راه‌ آهن بستان‌ آباد- تبریز تا دهه فجر امسال به بهره‌ برداری می‌ رسد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، جواد رحمتی با اشاره به افتتاح فاز اول پروژه راه‌ آهن میانه- تبریز به طول ۱۳۱ کلیومتر از میانه تا بستان‌ آباد، گفت: فاز دوم پروژه به طول ۴۴ کیلومتر از بستان‌ آباد تا ایستگاه خاوران است که زیر سازی و ریل‌ گذاری آن به طور کامل انجام شده، اما کارهای تکمیلی آن در بخش روسازی، نیازمند تأمین اعتبار است.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی ایستگاه خاوران نیز به طور کامل انجام شده است، گفت: در کل مسیر، یک لایه و در بخش‌ هایی از آن دو لایه شن‌ ریزی و بالاست و در حدود یک‌ سوم مسیر نیز جوش‌ گذاری انجام شده است که بعد از این مراحل، رلواژ نهایی و نصب علائم انجام خواهد شد.

رحمتی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات پیمان کاران و ۵۰ میلیارد تومان هم برای تجهیز ایستگاه خاوران و تجهیزات مسیر مورد نیاز است، افزود: تنها مشکل این پروژه در حال حاضر تأمین منابع مالی است که در صورت تحقق این امر، تا دهه فجر می‌ توانیم عملیات اجرایی را تمام کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.