9

لزوم انطباق برنامه‌های استانی با رویکردهای بودجه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 32118
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۵۷
لزوم انطباق برنامه‌های استانی با رویکردهای بودجه ۱۴۰۱
استاندار آذربایجان شرقی بر انطباق برنامه‌های استانی با رویکردهای کلان قانون بودجه سال 1401 کشور تاکید کرد.
به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عابدین خرّم در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به اینکه افزایش درآمد سرانه، تحقق ثبات و رشد اقتصادی و افزایش اشتغال و بهره‌وری، رویکردهای کلان بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ هستند، افزود: برای عبور از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب، برنامه‌های استانی باید با این رویکردها منطبق و هماهنگ باشند.
وی ادامه داد: تسهیل روند سرمایه‌گذاری، اهتمام فرادستگاهی برای اتمام پروژه‌های استانی و همکاری تنگاتنگ برای مانع‌زدایی حداکثری در حوزه تولید باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.
وی در تشریح مطالبات و انتظارات دولت از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، گفت: کاهش هزینه‌ها، احصای نیازهای واقعی استان و انعکاس آنها به دستگاه‌های ملی، تلاش برای افزایش سهم استان از منابع مالی معادن، به فعلیت رساندن ظرفیت‌‌های توسعه در صنایع بزرگ و ایجاد صنایع پایین‌دستی باید در اولویت مدیران استان باشد.
استاندار آذربایجان شرقی، فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها را از دیگر اولویت‌های استان برای رسیدن به وضع مطلوب عنوان و خاطرنشان کرد: تسهیل روند سرمایه‌گذاری، کاهش بروکراسی اداری و تکریم منزلت سرمایه‌گذاران ضروری است.
وی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به طرح الحاق ۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر جدید سهند برای اجرای طرح‌های مسکن، گفت: طرح‌های مسکن باید در زمین‌هایی اجرا شوند که هزینه آماده‌سازی بالایی نداشته باشند تا قیمت تمام‌شده مسکن افزایش نیابد.
رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: بیش از ۱۱۰ هزار نفر در استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد پس از بررسی افراد واجد شرایط ۷۰ هزار نفر در شهر جدید سهند و شهریار تبریز اسکان داده می شوند.
در این جلسه  ایجاد راه دسترسی شهر صنعتی اسکو، الحاق ۷۷ هکتار زمین به شهر جدید سهند برای تامین زمینهای طرح نهضت ملی مسکن و طرحهای هادی شهرهای نظرکهریزی و شرفخانه مورد تصویب قرار گرفت .
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.