2
همزمان با روز جهانی خاک انجام شد

آغاز بزرگ‌ترین پویش نهال‌کاری در تفرجگاه عینالی تبریز

  • کد خبر : 32255
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
آغاز بزرگ‌ترین پویش نهال‌کاری در تفرجگاه عینالی تبریز
پویش ملی «ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت» همزمان با سراسر کشور در تفرجگاه عینالی تبریز آغاز شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، رحیم مهردادی، مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در تشریح جزئیات این پویش گفت: با همکاری استانداری آذربایجان شرقی و شهرداری کلانشهر تبریز امسال برای اولین بار به غیر از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری کاشت نهال از ۱۴ آذر آغاز شد و تا پایان اسفند ادامه دارد.
وی افزود: بر اساس تعریف این پویش، هدف تقویت مشارکت مردمی و تأکید بر فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی و آبخیزداری است و اداره کل منابع طبیعی استان آماده است تا نهال رایگان در اختیار متقاضیان نهادهای دولتی، خصوصی و عموم مردم که امکان نگهداری و آبیاری نهال را داشته باشند، قرار دهد.

شمس الله فیروزیان، مدیرعامل سازمان عون بن علی شهرداری تبریز نیز در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکریم که بزرگ‌ترین پویش نهال‌کاری کشور در تبریز از تفرجگاه عینالی آغاز شد و با تداوم نهال‌کاری، سرسبز تر از همیشه به پیشواز بهار خواهیم رفت.

وی ضمن قدردانی از همکاری‌های مدیرکل منابع طبیعی استان بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین این سازمان و اداره‌کل منابع طبیعی با همکاری نیروهای متعهد و متخصص در کنار توسعه جنگل‌کاری عینالی، مرتع‌داری، حفاظت خاک و آبخیزداری را شروع کرده‌‍ایم.

وی گفت: اجرای دقیق آیتم‌های ترمیم تراس و تشتک پای درختان و درختچه‌ها و همچنین احداث خشکه‌چینی از اقدامات مهم کارگزاران‌عینالی است که علاوه‌ بر کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از جاری شدن سیل به نقاط پایین دست کوه و اتوبان پاسداران، مانع از فرسایش‌ خاک شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32255

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.