4
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان خبر داد

آذربایجان‌شرقی رتبه اول ذخایر معدنی و دارای بیش از ۴۰۰ معدن فعال

  • کد خبر : 32262
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
آذربایجان‌شرقی رتبه اول ذخایر معدنی و دارای بیش از ۴۰۰ معدن فعال
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اذربایجان‌‎شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بالای معدنی استان گفت: استان ما بیش از ۴۰۰ معدن فعال و رتبه اول ذخایر معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، مهرانگیز رحمانی ضمن تاکید بر غنای بسیار بالای استان در زمینه معادن گفت: آذربایجان‌شرقی با توجه به مجموعه عوامل زمین شناسی خدادادی دارای ظرفیت‌های بسیار بالای معدنی است و طبق اعلام وزارت صمت، جایگاه نخست ذخایر معدنی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور ۵۲ نوع ماده معدنی در استان وجود دارد و از این حیث تنوع معدنی قابل توجهی در منطقه داریم، افزود: معادن فلزی نظیر مس، طلا، منگنز و آهن، معادن غیر فلزی نظیر کائولن و سیلیس و معادن مرتبط با مصالح ساختمانی مانند سنگ گچ، سنگ لاشه، سنگ‌های تزئینی و شن وماسه از جمله مواد معدنی مهم موجود در استان هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از وجود ۸۲۰ معدن شناسایی شده و فعالیت بیش از نصفی از این معادن در استان خبر داد و گفت: ۴۰ معدن فلزی شناسایی شده در استان داریم که از این تعداد برای ۳۳ معدن پروانه بهره برداری و برای هفت معدن گواهی کشف صادر شده است.

وی بیان کرد: به موازات این ۴۰ معدن فلزی حدود ۸۰ پروانه اکتشاف معادن فلزی نیز به بخش خصوصی واگذار شده که در نهایت با پیشرفت روند کار منتهی به پروانه بهره برداری خواهد شد.

رحمانی، معادن، منابع طبیعی و محیط زیست را دارای اهمیت بسیار بالا و جزو انفال برشمرد و گفت: طبق ماده ۲۴ قانون معدن تکالیف هر دستگاه مشخص شده و طبیعتا ایجاد تعادل بین بخش‌ها در حل و فصل مشکلات و مسائل حوزه معادن و صنایع معدنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه رویکرد مدیریتی جدید استان در جهت حل مشکلات حوزه معادن است، افزود: سازمان صمت استان متولی اخذ حقوق دولتی معادن و واریز به خزانه کشور بوده و سایر دستگاههای استانی مطابق با تکالیف پیش‌بینی شده در خصوص جذب اعتبارات برای توسعه همه جانبه استان برنامه‌ریزی می‌کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.