7

لزوم عمل سازمانها به تکالیف خود در قبال معلولان

  • کد خبر : 32311
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
لزوم عمل سازمانها به تکالیف خود در قبال معلولان
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: سازمانها باید به تکالیف قانونی خود در قبال جامعه معلولان عمل کنند.
به گزارش آژانس خبری تبریزمن، موسی خلیل الهی در نشست با اعضای جامعه روشندلان استان به مناسبت هفته معلولان، با تأکید بر تسهیل ارائه خدمات برای جامعه روشندلان، اظهار داشت: بر اساس کنوانسیون ها که در حکم قانون هستند و قانون جامع، حقوقی برای جامعه معلولان مشخص شده و تکالیفی در این خصوص بر عهده سازمان ها گذاشته شده که باید انجام دهند.
وی در رابطه با حقوق شهروندی این قشر از جامعه افزود: بخشی از خدمات مورد نیاز این عزیزان در حیطه وظایف شهرداری است که باید احصاء، اولویت بندی و محقق شود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تأکید بر تسهیل ارائه خدمات قضایی به جامعه معلولان استان، ادامه داد: داشتن کارت معلولیت در مراجعه به دفاتر قضایی کافی بوده و نیازی به صرف هزینه های اضافی برای اخذ معرفی نامه های مختلف نیست و بایستی بر اساس مدارک ارائه شده خدمات مناسب ارائه شود.
وی در خصوص ارائه خدمات در سازمان اسناد رسمی برای قشر روشندلان استان، بیان کرد: در راستای پیشگیری از بی حرمتی و سوء استفاده های احتمالی از قشر روشندلان، باید در روند ارائه خدمات، شرایطی ایجاد شود که روشندلان با همراهی افراد معتمد خود، بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.
خلیل الهی در خصوص موضوع اشتغال جامعه روشندلان و بهره مندی از ظرفیت های این قشر گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای جامعه معلولان در قوانین مختلف وظایفی مشخص شده که در این رابطه می توان از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان بهره مند شد.
وی با اشاره به توسعه ارائه خدمت به جامعه روشندلان بیان کرد: به منظور توسعه ارائه خدمات به این قشر از جامعه برای مثال تولید کتاب های گویا مورد نیاز روشندلان می توان از ظرفیت «خدمات رایگان جایگزین حبس» بهره مند شد که در این خصوص خدمات مورد نیاز و دارای اولویت احصا و بر اساس آن عمل شود.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.