9
استاندار آذربایجان‌شرقی:

کاهش تعداد مراکز واکسیناسیون قابل قبول نیست

  • کد خبر : 32411
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کاهش تعداد مراکز واکسیناسیون قابل قبول نیست
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: کاهش تعداد مراکز واکسیناسیون در استان به هیچ وجه قابل قبول نیست، ولی جابجایی هدفمند مراکز مورد تایید است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عابدین خرّم روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: بررسی های گذشته نشان می داد که در برخی از مراکز رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضعیف شده بود که پایش و نظارت ها در راستای کنترل وضعیت افزیش یافت.

وی ادامه داد: با افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سازمان ها، ادارات، مراکز خصوصی و دولتی توسط عموم مردم و افزایش میزان واکسیناسیون، میزان فوتی های روزانه از ۵۰ نفر در استان به زیر ۱۰ نفر کاهش یافته است.

خرّم افزود: ضروری است صدا و سیما، رسانه ها و مراکز فرهنگی در راستای اقناع سازی کسانی که تا به امروز به هر دلیلی واکسینه نشده اند، اقدامات فرهنگی انجام دهند.

وی اضافه کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی بسیار مهم است و باید در کنار واکسیناسیون بر این مهم نیز تاکید شود تا روند کاهشی ابتلا و فوتی ها در استان ادامه یابد.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی نیز اظهار داشت: نحوه بازگشایی این مراکز در جلسات مختلف بررسی شده و ضروری است شیوه نامه های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله اجتماعی در مدارس و دانشگاه ها به صورت جدی توسط مجریان و مخاطبان مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: خانواده ها با اطمینان از این موضوع که شیوه نامه های بهداشتی در مراکز آموزشی رعایت می شود، فرزندان خود را راهی کلاس های درس می کنند، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی قابل پذیرش نیست و باید نظارت جدی بر این مهم انجام شود.

خرّم همچنین در خصوص تجمعات در مراسمات مختلف، گفت: نظارت ها نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط اداره کل اماکن در مراکزی که محل تجمع و برگزاری مراسمات هستند، افزایش یابد.

وی افزود: برگزاری مراسمات و جشن های مختلف در مراکز، سالن ها و مساجد باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی انجام گیرد و نباید عادی انگاری شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراکز حمل و نقل برون شهری از جمله ترمینال، فرودگاه و راه آهن نیز باید به صورت جدی مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی با تاکید بر بررسی آسیب های کرونا در جامعه و اصناف، گفت: موضوع مدیریت پسا کرونا بسیار مهم است که باید از اکنون آسیب ها و مشکلات بررسی وبه صورت تخصصی و هدفمند برنامه ریزی شود.

۷۳.۸ درصد جمعیت آذربایجان شرقی واکسینه شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: ۷۳.۸ درصد کل جمعیت استان دوز اول و ۶۴ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بهمن نقی پور ادامه داد: واکسیناسیون دانش آموزان استان به حدود ۸۹ درصد رسیده و ۶۵‌.۵ درصد از مادران باردار نیز واکسینه شده‌اند.

وی در خصوص تزریق دوز سوم نیز اظهار داشت: افراد بالای ۶۰ سالی که از زمان دریافت دوز دوم واکسن اسپوتنیک یا آسترازنیکای آن‌ها شش ماه گذشته و یا افراد بالای ۴۰ سالی که از زمان تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم و برکت آن‌ها سه ماه گذشته است، می‌توانند جهت دریافت دوز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۶۵ مکان ورزشی خصوصی و دولتی در استان وجود دارد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵ هزار و ۹۸۱ مورد بازرسی از این اماکن صورت گرفته که از این تعداد ۱۲۷ مورد پلمپ شدند و ۵۲۲ مورد اخطار دریافت کردند.

ایوب بهتاج افزود: در سال جاری نیز از ۲ هزار و ۱۱ مورد بازرسی ۲۶ مورد پلمب شده و ۲۵۸ مورد نیز اخطار دریافت کرده اند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.