14
فعالیت ۳۵۰ واحد صنعتی آلاینده با مجوز شهرداری در کوجووار

جرات دارید در اعتراض به مازوت‌سوزی نیروگاه تبریز استعفا دهیم!

  • کد خبر : 32397
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
جرات دارید در اعتراض به مازوت‌سوزی نیروگاه تبریز استعفا دهیم!
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۳۵۰ واحد صنعتی آلاینده با مجوز شهرداری تبریز در کوجووار فعالیت می‌کنند و با استناد به مجوز سوله شهرداری به اداره کل حفاطت محیط‌زیست استان جهت اخذ پروانه فعالیت فشار می‌آورند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حسن عباس‌نژاد که برای ارایه توضیحات در رابطه با مازوت‌سوزی نیروگاه تبریز در جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز حاضر شده بود با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: همین الان که اینجا هستم واحدهای پایش اداره کل محیط‌زیست استان در اطراف شهر در حال رصد و برخورد با واحدهای آلاینده‌ بازیافتی و تولید کننده لوازم خانگی در کوجووار هستند، واحدهایی که اغلب با مجوز شهرداری فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به گفته خود این تولیدکنندگان، همکاران شما در شهرداری ۱۵ میلیون می‌گیرند و مجوز سوله‌سازی می‌دهند، افزود: یک عده در این سوله‌ها، واحدهای صنعتی راه‌اندازی می‌کنند و یقه من عباس‌نژاد را می‌گیرند که باید مجوز بدهید.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ادامه داد: بالای ۳۵۰ واحد صنعتی الان در کوجووار فعالیت می‌کنند که پروانه فعالیت ندارند ولی از شهرداری مجوز احداث سوله گرفته‌اند. این واحدها به ما فشار می‌آورند که پروانه بدهیم. پروانه نمی‌دهیم می‌شویم شمر و پروانه هم می‌دهیم برای مردم و شهر مشکلات زیست‌محیطی ایجاد می‌شود.

وی خطاب به اعضای شورای شهر و فریدون بابایی‌اقدم گفت: هرکس جرات دارد فردا با من برویم در اعتراض به مازوت‌سوزی در مقابل نیروگاه تبریز استعفا دهیم.
عباس‌نژاد با اشاره به اینکه تحریم‌ها اجازه خرید فیلتر دستگاه‌های سنجش آلودگی را نمی‌دهد، افزود: دستگاه‌های پایش موجود در سطح شهر، بدلیل نداشتن فیلتر درصد وزنی را اندازه‌گیری می‌کنند نه عنصر را.

وی با اعلام اینکه از سال ۹۷ صورتجلسه کرده‌ایم که پتروشیمی و پالایشگاه تبریز از سال ۹۲ آلاینده هستند و شورا و شهرداری دنبال اخذ عوارض آلایندگی از این واحد باشد، خطاب به اعضای شورای شهر و شهردار گفت: نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی‌شان است، چرا نمی‌گیرید؟

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان با بیان اینکه ما خودمان را در قبال مردم، شورا و رسانه‌ها متعهد به پاسخگویی می‌دانیم، خاطرنشان کرد: اما در صحبت‌ها، وسع اداره کل محیط‌زیست را در نظر بگیرید. چارت سازمانی ۷۰۰ نفره اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان با ۲۰۰ نفر کار می‌کند و کل اعتبار تملک و عمرانی اداره کل در سال جاری، سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است. با این اعتبار باید ۴۰ ایستگاه پاسبانی، ۲۱ اداره، یک اداره کل و ۱۵ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: در شهر تبریز ۵۴ واحد صنعتی، آلاینده اعلام شده‌اند که لازم است شهرداری و شورای شهر وقت بگذارد و عوارض آلایندگی این واحدها را پیگیری کند.
وی با طرح این سوال که عوارض آلایندگی اخذ شده از سوی شهرداری در کجا هزینه می‌شود؟، گفت: مگر در ایستگاه‌های سنجش آلودگی مشکل ندارید، از محل عوارض آلایندگی این ایستگاه‌ها را تقویت کنید.

عباس‌نژاد با بیان اینکه اعلام آلایندگی واحدهای صنعتی برای اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تبعات دارد، اظهار داشت: پشت سرمان شانتاژ می‌کنند که حفاظت محیط زیست جلوی صنعت و توسعه را می‌گیرد و از این حرف‌ها. آنوقت شما عوارض آلایندگی این واحدها را اخذ نمی‌کنید.

مدیرکل حفاطت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی در خاتمه سخنانش بار دیگر با بیان اینکه شما خود عوارض آلایندگی واحدهای آلاینده را پیگیری نمی‌کنید و آنوقت بنده و همکارانم که شبانه‌روز زحمت می‌کشیم را به کم‌کاری و بی‌تاثیر بودن بود و نبودمان، متهم می‌کنید. اگر با مدیر مشکل دارید، دعوت کنید و بکشانید اینجا و سوال‌تان را مطرح کنید و پاسخ‌تان را بگیرید. قانع هم نشدید چه بسیار افراد دیگر که می‌توانند بهتر از بنده این اداره کل را مدیریت کنند. اما همکار و دستگاه حاکمیتی را زیرسوال نبریم و مواظب صحبت‌های‌مان باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.