4
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

دانشجو باید قلمی توانا، سخنی شیوا و بیانی صریح داشته باشد

  • کد خبر : 32389
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
دانشجو باید قلمی توانا، سخنی شیوا و بیانی صریح داشته باشد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه دانشجو باید قلمی توانا، سخنی شیوا و بیانی صریح داشته باشد، گفت: در مطالبه گری و پرسشگری اصل ادب بر همه مسائل مقدم است و باید دانشجویان به این مهم توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم به مناسبت روز دانشجو در دیدار اعضای تشکل‌های دانشجویی استان با اشاره به لزوم مطالبه گری دانشجویان در مسائل سیاسی و اجتماعی گفت: مازوت سوزی نیروگاه تبریز، کمبود پرواز به عتبات عالیات و گران بودن بلیط آن، مطالبات کارگران و وضعیت نامناسب حاشیه نشین ها یک مطالبه عمومی است که از تربیون نماز جمعه در این خصوص تذکر داده شده است و باید دانشجویان برای رسیدن به هدف مطلوب کنشگری هدفمند کنند.

وی با تقبیح نگاه جناحی برای بررسی و ارائه راهکار به مشکلات ادامه داد: عدم چاره اندیشی درست و حساب شده برای مشکلات موجود در آینده تبعات سختی به همراه خواهد داشت.

امام جمعه تبریز با بیان ویژگی های دانشجویان جامعه ایرانی – اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجو باید پرسشگر، مطالبه گر، زمان نگر، اندیشه‌ورز، هدف دار، آگاه به هویت خود و آشنا به علوم و فنون روز و زبان‌های رایج باشد.

وی با بیان اینکه زنگ خطر تغییر ماهیت دانشجویان به صدا درآمده است، افزود: متاسفانه بخشی از دانشجویان در دانشگاه‌ها دیگر نه دغدغه سیاسی و اجتماعی دارند و نه به درس خواندن اهمیت قائل هستند بلکه زمان حضور در دانشگاه را به گرفتن مدرک سپری می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پژوهشگری دانشجویان در همه مسائل را مورد تاکید قرار داد و افزود: اعضای تشکل‌های دانشجویی باید از نظر علمی هم در بالاترین و بهترین سطح از دیگر دانشجویان باشند و همواره در راستای ارتقا سطح و بنیه علمی خود تلاش کنند.

وی حضور فکری در مسائل کشور و حضور فیزیکی در مواقع ضروری افزایش سطح آگاهی سیاسی، تدوام و توسعه اردوهای جهادی، تقویت گفتمان اصلی انقلاب، پرهیز از اتهام بی‌جا و جلوگیری از ارتجاع روشنگری فکری را از وظایف تشکل‌های دانشجویی برشمرد.

گفتنی است؛ در این دیدار شش نفر از اعضای تشکل های دانشجویی نظرات خود پیرامون موضوعات مختلف روز جامعه و مطالبات و مشکلات قشر دانشجو را مطرح کردند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.