14

مدال قهرمانی تیم مس سونگون به موزه فوتبال آذربایجان اهداء شد

  • کد خبر : 32372
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
مدال قهرمانی تیم مس سونگون به موزه فوتبال آذربایجان اهداء شد
مدال قهرمانی و لباس ورزشی تیم فوتسال مس سونگون ورزقان، به موزه فوتبال آذربایجان اهداء شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،در جلسه‌ای با حضور باقر خوشنواز شهردار و ارسلان رحیمی‌معاون خدمات شهری و چند تن از مدیران این منطقه، آقای کوروش الطاف رئیس سابق کانون هواداران باشگاه مس سونگون، مدال و لباس قهرمانی این تیم در لیگ برتر فوتسال ایران (سال ۹۸- ۹۹) را به شهردار منطقه دو تقدیم کرد تا در موزه فوتبال آذربایجان در معرض تماشای علاقمندان، قرار گیرد.

در این جلسه که جواد نوری و ایوب نیکنام لاله از پیشکسوتان ورزشی هم حضور داشتند، شهردار منطقه دو در سخنانی با عنوان اینکه راه‌اندازی موزه فوتبال آذربایجان بعنوان یک رسالت مهم برای ما و اتفاق بزرگی برای استان‌مان بود، گفت: این موزه به عنوان اولین موزه فوتبال کشور دارای پروانه تاسیس است و این مکان جهت شناساندن چهره‌های ورزشی تاریخچه پرافتخار فوتبال آذربایجان به علاقمندان ورزشی، پویا نگهداشته می‌شود.

وی در ادامه افزود: در این موزه اشیا و وسایل با ارزشی همچون مدارک مربوط به شهر تبریز به عنوان خاستگاه ورزش فوتبال ایران، اولین سرمربی تیم فوتبال ایران، اولین مدرسه فوتبال کشور در تبریز و … در معرض دید عموم قرار گرفته است.

خوشنواز با ابراز امیدواری نسبت به اینکه افتخارات شهر تبریز در عرصه‌های ورزشی همچنان تداوم داشته باشد، اظهار امیدواری کرد در سایه تلاش مدیران شهری شاهد افتتاح دپارتمان ورزش آذربایجان باشیم.

شهردار منطقه دو تبریز همچنین از اختصاص فضای ویژه برای ورزش فوتسال و نیز فوتبال شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در موزه فوتبال آذربایجان هم خبر داد.

خوشنواز ضمن تشکر از رئیس سابق کانون هواداران باشگاه مس سونگون به خاطر اهدای مدال و لباس قهرمانی به موزه فوتبال، کتاب “شناسنامه موزه فوتبال آذربایجان” را که اخیراً توسط شهرداری منطقه دو چاپ شده به وی اهدا نمود.

در این جلسه، نیکنام لاله، گردآورنده اشیاء ورزشی موزه فوتبال آذربایجان هم در سخنانی با عنوان اینکه جمع‌آوری اشیاء با ارزش ورزشی برای انجام یک کار فرهنگی در مجموعه‌ای آبرومند، کار بسیار دشواری است، از زحمات شهردار منطقه دو و همکاران ایشان برای راه‌اندازی موزه فوتبال آذربایجان قدردانی کرد.

گفتنی است، موزه فوتبال آذربایجان توسط منطقه دو شهرداری، راه اندازی شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.