2
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات:

آذربایجان‌شرقی در صدور پروانه «افتا» رتبه دوم کشوری را داراست

  • کد خبر : 32417
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
آذربایجان‌شرقی در صدور پروانه «افتا» رتبه دوم کشوری را داراست
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت این استان رتبه دوم کشوری را در زمینه صدور پروانه «افتا» (گواهی‌های فعالیت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) دارا بوده و از اول سال جاری تاکنون هفت پروانه صادر شده و مجموع آنها به ۲۵ مورد رسیده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،، «محمد فرزاد» در جلسه شورای هناهنگی «فناوری های ارتباطات و اطلاعات» در محل فرمانداری هشترود اظهار داشت: طی سال ۱۳۹۹ در سایه افزایش آگاهی‌ها و سطح اطلاع‌رسانی‌ها و همچنین تسریع در روند صدور مجوزها، ۱۱ پروانه صادر شده بود و امیدواریم امسال نیز صدور پروانه افتا در استان همچنان افزایشی باشد.

وی بیان کرد: با توجه به توسعه روزافزون محصولات و خدمات حوزه فضای تبادل اطلاعات و بکارگیری گسترده آنهـا در زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور، تامین امنیت زیرساخت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای کشور موضـوع بسیار حائز اهمیتی محسوب می‌شود زیرا تهدیدهای امنیتی نیز در فضای تولید و تبادل اطلاعات به طور روزافزون اتفاق می‌افتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر و با انجام ارتقا و افتتاح سایت‌های تلفن همراه، وضعیت ارتباطی استان روند رو به پیشرفتی را سپری کرده و در سال‌های اخیر حدود ۳۰۴ سایت ارتقا یافته و افتتاح شده است.

به گفته وی در سال جاری حدود ۵۴ سایت به سایت‌های جدید راه‌اندازی شده در شبکه همراه اول افزوده شده و در زمینه سایت‌های ارتقا یافته در شبکه همراه اول حدود ۸۷ سایت تلفن همراه مورد ارتقا تکنولوژیکی قرار گرفته است تا روستائیان استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شوند.

ضریب نفوذ فناوری ارتباطات و اطلاعات آذربایجان‌شرقی ۱.۳ برابر است 

معاون اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: ضریب نفود ICT استان ۱۳۰درصد معادل ۱.۳ برابر، پوشش تلفن همراه ۹۸.۵ درصد، ایرانسل ۸۷ درصد و رایتل ۵۶.۵ است.

«مهدی خرامش» اضافه کرد: برای ایجاد زیرساخت در مناطق شهری و روستایی، امسال ۲۰۰ کیلومتر برای توسعه فیبر نوری با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده است.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه در استان را ۱۲۷.۵ درصد عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون حدود سه میلیون و ۹۴۸هزار و ۹۳۰ خط تلفن همراه اول دایمی و اعتباری در استان واگذار شده که از این تعداد حدود ۲ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۱۱ خط فعال بوده و بقیه غیرفعال  است.

خرامش همچنین ضریب نفوذ ریلی تلفن همراه اول در آذربایجان‌شرقی را ۷۴.۲۷ درصد و پوشش تلفن همراه در جاده‌های اصلی و فرعی ۲ هزار و ۹۸۲ کیلومتر اعلام کرد.

انتقاد از نبود پوشش مناسب تلفن همراه در آزادراه پیامبر اعظم(ص)

امین امینیان، فرماندار هشترود نیز از نبود پوشش مناسب همراه اول و ایرانسل در آزادراه پیامبر اعظم(ص) انتقاد کرد و گفت: این موضوع باعث می‌شود در زمان بروز حوادث، مردم نتوانند با اورژانس یا اقوام خود تماس بگیرند.

وی بیان کردد: ضریب نفوذ اینترنت و پوشش آن هم در هشترود از میانگین استانی کمتر است بطوری که از ۱۸۹ روستای این شهرستان ۳۳ روستا دارای پوشش خوب است ولی از ۹۷ روستای بخش مرکزی تنها هفت روستا اینترنت مطلوب دارد و بقیه یا ضعیف بوده یا اصلا از مدار اینترنت کشور خارج است.

«امینیان» پوشش اینترنت مناسب در روستاهای این شهرستان را ضروری دانست و اضافه کرد: اکثر دانش‌آموزان به علت نبود اینترنت مناسب نمی‌توانند از برنامه شاد و اینترنت استفاده کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.