10

واکنش مخابرات به جولان اپراتورهای خارجی در غیاب زیرساخت مخابرات ایرانی/ وقتی توان مخابراتی همسایه طبیعی می‌شود!

  • کد خبر : 32414
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۵۲
واکنش مخابرات به جولان اپراتورهای خارجی در غیاب زیرساخت مخابرات ایرانی/ وقتی توان مخابراتی همسایه طبیعی می‌شود!
روابط عمومی مخابرات آذربایجان‌شرقی در واکنش به جولان اپراتورهای خارجی در غیاب زیرساخت مخابرات ایرانی اعلام کرد: طبیعی است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، به مطلب ( جولان اپراتورهای خارجی در غیاب زیر ساخت مخابرات ایرانی ) منتشر شده در سیزدهم آذر ۱۴۰۰ با ارسال جوابیه واکنش نشان داد.

 مخابرات آذربایجان‌شرقی در این جوابیه آورده است: در شهر جلفا و اکثر جاده‌های مناطق مرزی این شهرستان پوشش همراه اول وجود دارد؛ کما اینکه وجود سیگنال اپراتورهای کشورهای همسایه در نقاط مرزی شمال‌غرب کشور همچون دیگر نقاط مرزی کشور امری طبیعی است.

لیکن به دلیل کوهستانی بودن منطقه و کوه‌های بلند و چسبیده به رودخانه ارس و جاده‌های  پیچ در پیچ، امکان پوشش کامل را نمی‌دهد و به همین دلیل نقاط کوری هم در این جاده‌ها وجود دارد و این موضوع برای اپراتورهای کشورهای همسایه هم صادق است. ولی به هر حال در صورت وجود پوشش تلفن همراه اولویت با اپراتور محلی می‌باشد.

با توجه به هزینه بالای رومینگ بین‌الملل برای مشترکان، نصب تابلو در دید عموم صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی و یادآوری به آنها برای جلوگیری از هزینه‌های ناخواسته رومینگ در نقاط مرزی می‌باشد.

با وجود پایش  مستمر شبکه تلفن همراه در صورت عدم وجود آنتن در داخل شهرها، مشترکین همراه اول می توانند با سامانه ۹۹۹۰ تماس بگیرند تا کارشناسان این اپراتور موضوع را بررسی کنند.

توضیح فارس/  وقتی توان مخابراتی کشور همسایه برای ما طبیعی می‌شود!

مخابرات استان آذربایجان‌شرقی با تأیید ضمنی گزارش خبرگزاری فارس در خصوص مشکل پوشش تلفن همراه در منطقه مرزی با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان  چند نکته را یادآور می‌شویم.

۱- گزارش این خبرگزاری در خصوص زیرساخت‌های مخابراتی بوده و اشاره و اتکای صرف مخابرات به همراه اول ناشی از نگاه بخشی مجموعه مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوده و انتظار از وزارت متولی ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که به‌جای هماهنگی جوابیه، پاسخگو بوده و اقدام کنند.

۲- کوهستانی بودن منطقه مرزی امری طبیعی است اما طبیعی جلوه دادن نقاطی که برای اپراتورهای ایران در خاک ایران، کوهستانی و کور محسوب می‌شوند اما برای اپراتورهای آن سوی ارس در دسترس هستند، عجیب و فرافکنی است.

ضمنا برابر گزارش میدانی فارس، در مسیر ورودی شهر جلفا (هادیشهر-جلفا) هیچ منطقه صعب‌العبوری وجود نداشته و در همین مسیر کوتاه چند نقطه کور داریم. یافتن نقاط کور در داخل شهر جلفا نیز چندان سخت نیست.

۳- برابر گزارش کاربران در شهرستان جلفا رومینگ زمانی اتفاق می‌افتد که سرویس ایرانی قطع و بلافاصله سرویس خارجی جایگزین می‌شود و این که اگر نقطه‌ای امکان آنتن ندارد پس برای اپراتور خارجی هم در دسترس نیست ناشی از گزارش های غلط عوامل شهرستانی مخابرات است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32414

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.