9
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات،جنگ روانی برای ملتهب کردن جامعه است/ایران دنبال توافقی مستمر است

  • کد خبر : 32454
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات،جنگ روانی برای ملتهب کردن جامعه است/ایران دنبال توافقی مستمر است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اگر دشمن از تحریم ایران دست برندارد آیا راهی برای حل مشکلات اقتصادی وجود دارد؟ گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی برای ملتهب کردن جامعه است و ما بارها گفته‌ایم که تحریم‌ها نهایتاً ۲۰ درصد از اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در خصوص راهکارهای تحقق عدالت اظهار کرد: یکی از راهکارهای تحقق عدالت مبارزه با فقر و یکی از راهکارهای مبارزه با فقر مبارزه با اسراف و تجمل‌گرایی است.

وی ادامه داد: متأسفانه تجمل‌گرایی و اسراف روزبه‌روز بیشتر می‌شود و عده‌ای مردم را تشویق به اسراف می‌کنند و گویا قرار است هرروز لباس جدید و منطبق با مد روز استفاده شود و همین موضوع باعث ایجاد شکاف بین فقیر و غنی می‌شود؛ لذا اجتناب از اسراف موجب جلوگیری از فقر و در نتیجه موجب تحقق عدالت می‌شود.

پرستاران نشان دادند که نام پرستار چقدر آرام‌بخش است

وی همچنین با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار گفت: این بانوی بزرگوار اسوه‌ی معرفت، بصیرت و صبر بود و پرستاران عزیز نیز با الگو گرفتن از این بانو، شبانه‌روز زحمت کشیده و از خواب و استراحت خود می‌زنند و بر بالین بیماران حاضر می‌شوند و در ایام کرونا نیز فداکارانه نشان دادند که نام پرستار چقدر آرام‌بخش است و پیامبر اکرم (ص) نیز فرموده‌اند که «هر کس نیاز یک بیمار را رفع کند (چه این نیاز رفع شود و یا رفع نشود) آن فرد کمک‌کننده و پرستار مانند روزی است که از مادرش متولد شده‌است و هیچ گناهی ندارد».

دانشجویان باید پرسشگر و مسئولیت پذیر باشند

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با تبریک فرارسیدن روز دانشجو در تشریح ویژگی‌های دانشجویان انقلابی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید پرسش‌گری کرده و صاحب اندیشه باشند و هویت خود را نیز شناخته و مسئولیت‌پذیر باشند؛ دانشجویان باید با تسلط به زبان‌های مختلف دنیا خود را از اخبار دنیا خود را به‌روز کرده و با داشتن قلمی توانا، سخنی شیوا و بیانی صریح به بیان راهکار برای حل مشکلات جامعه بپردازند.

وی اضافه کرد: دانشجویان باید جایگاه و احترام معلمین و اساتید خود را حفظ کنند و با تلاش در جهت تقویت علمی خود، برای مستقل شدن کشور قدم بردارند و مراقب باشند که نظام از داخل آسیب نمی نبیند؛ دانشجویان ایده‌های بسیار خوبی دارند و فقط کافی است بنشینیم و با آن‌ها صحبت کنیم.

آمریکا دنبال توافقی موقت است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز در خصوص مذاکرات وین گفت: شکل‌گیری یک توافق موقت، مطلوب آمریکا از این مذاکرات است؛درحالیکه این توافق موقت اهداف ایران را دربر نمی‌گیرد و علاوه‌بر این‌که باعث تخفیف‌های تحریمی می‌شود و نه لغو کامل تحریم، مخالف قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس شورای اسلامی نیز است.

وی بیان کرد: ایران سه سند را آماده و ارائه کرده‌است که همه این سه سند طبق برجام و قواعد حقوقی است؛به‌طوری‌که سند اول مربوط به رفع تحریم‌های ناقض با برجام، دوم تضمین اقدامات انجام‌شده و سوم راستی‌آزمایی است که سند سوم منوط به پذیرش سند اول و دوم است و پافشاری ایران به این سند اروپا را به انفعال کشانده و آمریکا را نیز عصبی و بین کشورهای اروپایی اختلاف ایجاد کرده‌است.

وی همچنین متذکر شد: رویکرد ایران مذاکره برای توافقی مستمر بر سر رفع یکپارچه تحریم‌ها به‌همراه تضمین و راستی‌آزمایی است.

فرهنگ سازی کار و مدیریت جهادی بر مبنای عقلانیت در بین مدیران

امام جمعه تبریز افزود: دولت به‌صورت جدی در پی رفع تحریم‌ها است و تمرکزش را نیز بر این‌موضوع قرار داده‌است اما فرهنگ‌سازی برای کار جهادی و مدیریت جهادی همراه با عقلانیت در مدیران و مسئولان، اصلاح ساختارهای معیوب مخصوصاً اصلاح ساختار بودجه مبتنی بر شفافیت، تدوین قانون برای اصلاح فضای کسب‌وکار که توسط وزیر کار انجام‌شده و لازم‌الاجرا است، فروش اموال مازاد دولت که درآمد هنگفتی برای دولت ایجاد خواهد کرد و همچنین شفاف‌سازی میزان حقوق و مزایای دولت برای بهینه‌سازی نظام پرداخت باید مد نظر باشد.

چرایی سفر مقام اول امنیتی امارات به ایران

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر مقام امنیتی کشور امارات به جمهوری اسلامی ایران گفت: امارات بعد از رسوایی و بدنامی در جریان عادی‌سازی روابط خود با رژیم غاصب صهیونیستی در صدد برقراری نوعی موازنه و جبران است و قرابت با ایران تا حد زیادی می‌تواند از بدنامی امارات در بین مسلمانان و کشورهای عرب بکاهد.

وی تاکید کرد: امارات نمی‌تواند کشور بزرگی مانند ایران را از حوزه اقتصاد خود حذف کند چراکه بخش عمده‌ای از رونق اقتصادی امارات مرهون ارتباط با ایران است.

وی اضافه کرد: آنچه که از مجموعه تحلیل‌ها در چرایی سفر مقام اول امنیتی امارات به ایران بدست می‌آید این است که قدرت ایران و جبهه مقاومت برآمده از روحیه انقلابی و حماسه‌سازی مدافعان حرم غیر قابل انکار و رویکرد جدید دستگاه دیپلماسی نیز تقویت ارتباطات با همسایگان است و امارات نمی‌خواهد از فهرست کشورهای مورد توجه ایران حذف شود ایران باید ضمن استفاده از این فرصت مراقبت‌های لازم را نیز انجام دهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.