8
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی:

آفرودسواری،‌ نتیجه نگاه سودجویانه به طبیعت است

  • کد خبر : 32461
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۱۱
آفرودسواری،‌ نتیجه نگاه سودجویانه به طبیعت است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی آفرودسواری از معضلات نابودکننده منابع طبیعی و نتیجه نگاه سودجویانه و تعدد مراکز تصمیم‌گیری درباره طبیعت دانست.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، طی مراسمی در مجتمع شهیدکسایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، روز جهانی خاک با حضور مسئولین استانی و کشاورزی و اساتید دانشگاهی گرامی داشته شد.

در این مراسم، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان طی سخنانی با اشاره به زحمات منابع طبیعی و آبخیزداری در خصوص کاشت نهال در مناطق مختلف، این عمل منابع طبیعی را در راستای حفظ خاک برشمرد و افزود: نباید به این سمینارها بسنده بکنیم بلکه باید تمامی دستگاه‌های ذیربط، برای حفاظت از آب و خاک بسیج شوند.
دکتر ساریخانی؛ عضو هیات علمی دانشگاه تبریز نیز در این سمینار با بیان اینکه خاک محل و بستری برای موجودات زنده است، گفت: متاسفانه ۵۰درصد خاک‌های ایران در معرض شوری است و استفاده بیش از حد از خاک و آب و نفوذ آب دریاها و کمی بارش از مهم‌ترین عوامل این امر می‌باشد.

▪️ضرورت اعمال مدیریت واحد در برنامه‌های حفظ و احیای خاک

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی نیز بر برنامه‌های حفظ و احیای خاک و حوزه دریاچه اورمیه تاکید کرد و گفت: در کنار حفظ و احیای خاک بایستی معیشت جایگزین برای مردم تعریف و نهاده‌های دامی در اختیارشان قرار گیرد تا نیازشان به عرصه‌های حفاظت شده قطع یا کم شود.

مهردادی افزود: از سوی دیگر برای نتیجه‌بخش بودن برنامه‌های حفاظت خاک در عرصه‌های طبیعی و جلوگیری از شور شدن خاک، اعمال مدیریت واحد ضروری است.
وی ادامه داد: مادامی‌که ارگان‌های مختلف برای موضوع خاک تصمیم می‌گیرند اقدامات انجام شده یا نتیجه نخواهد داد یا نتایج درخور توجه نخواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه سخنانش از آفرودسواری به عنوان یکی از معضلات نابودکننده منابع طبیعی نام‌برد و گفت: آفرودسواری نتیجه نگاه سودجویانه و تعدد مراکز تصمیم گیری درباره طبیعت است که موجب نابودی جنگل‌ها، مراتع و فرسایش خاک و از بین رفتن آرامش مناطق می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.