3

قفل آزاد راه مراغه – هشترود پس از ۷ سال باز می‌شود

  • کد خبر : 32528
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
قفل آزاد راه مراغه – هشترود پس از ۷ سال باز می‌شود
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی از تامین مالی اعتباری دولت در احداث آزادراه هشترود - مراغه خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سیدحمزه امینی در هشترود اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی اساس ماده ۵۶ قانون تنظیم مالی دولت،  ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح ملی آزاد راه هشترود – مراغه  با مشارکت بانک‌های ملی و سپه تایید و دستور پرداخت را صادر کرد.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس گفت: این طرح با سهم ۶۰ درصدی دولت و ۴۰ درصدی خاتم‌الانبیاء و بانک سپه اجرا می‌شود و شخصا تخصیص اعتبار دولتی برای تکمیل آن را هم در دولت قبلی و دولت فعلی پیگیری کرده‌ام.

امینی گفت: با تحقق این سهم و نیز سهم های ۲۰ درصدی بانک سپه و قرارگاه خاتم الانبیا، شاهد تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل این آزادراه خواهیم بود.

تبدیل جاده هشترود- مراغه به قتلگاه 

سخنگوی مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه جاده هشترود- مراغه به قتلگاه تبدیل شده است، افزود: هر روز شاهد  تصادفات جاده ای خونین در این محور هستیم که دولت باید هر چه زودتر در احداث آزاد راه هشترود – مراغه اهتمام ویژه داشته باشد.

وی افزود : قطعه ۵ این آزاد راه شهر هشترود با طول ۶ کیلومتر شهر هشترود را به آزاد راه پیامبر اعظم و آزاد راه هشترود مراغه وصل می کند که متاسفانه هنوز راکد مانده است.

دولت در قبال زمین‌های کشاورزان پولی پرداخت نکرده است

چند تن از کشاورزان که زمین های آنها در طرح قطعه ۵ افتاده از بلاتکلیفی زمین‌های خود ناراضی هستند.

آنها می‌گویند دولت پس از چند سال کلنگ زنی این قطعه زمین‌های ما را تصاحب کرده ولی پول ما را نداده است.

بهره‌برداری از ۴۵ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر آزادراه مراغه- هشترود

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: یک ماه پیش اجرای این طرح به کندی پیش می‌رفت و با پیگیری‌های انجام شده سرعت اجرا افزایش و ماشین‌آلات بیشتری به‌کار گرفته شده است.

عابدین خُرّم افزود: با دستورات صادر شده از طرف قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، ۴۵ کیلومتر از مسیر ۱۰۰ کیلومتری این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: حادثه‌خیز بودن جاده فعلی مراغه – هشترود اهمیت اجرا و تکمیل این طرح را دوچندان کرده است.

گزارش فارس حاکی است، ساخت آزادراه مراغه – هشترود به مسافت ۱۰۰ کیلومتر با هدف ایجاد مسیر تردد برای جمعیت ۳ میلیون نفری جنوب آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و شمال کردستان از سال ۹۴ آغاز شده است.

 پروژه ۲۰ ساله آزادراه مراغه – هشترود، برای مدت‌ها به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت چشمگیر نداشت اما اکنون مطالبه‌های مردم و پیگیری‌های مسوولان و نماینده مردم جواب داده است و خبرهای خوشی از تامین مالی آن به گوش می‌رسد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.