8
رئیس گروه بهداشت محیط استان خبر داد

بازرسی کارشناسان بهداشت محیط از مدارس شهری و روستایی آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 32599
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
بازرسی کارشناسان بهداشت محیط از مدارس شهری و روستایی آذربایجان‌شرقی
رئیس گروه بهداشت محیط آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با آغاز آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان، کارشناسان بهداشت محیط استان در مدارس شهری و روستایی حضور یافته و شرایط را بررسی کردند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ محمد قنبری اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات و کنترل موازین بهداشتی در طی دو ماه اخیر نظارت، آموزش و بازرسی از مدارس از سوی کارشناسان بهداشت محیط است که با اهتمام جدی در این حیطه ورود کرده‌اند.

وی ادامه داد: مدارس یکی از مهم‌ترین مراکز تجمعی جامعه هستند که به‌عنوان اولین اماکن در بدو شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و در شرایط فعلی نیز آخرین اماکنی هستند که با الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از دانش‌آموزان افراد زیر ۱۲ سال هستند و هنوز برای این گروه برنامه‌ی واکسیناسیون در کشور تعریف نشده است لذا مدارس باید با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی، تهویه‌ی خوب هوا، استفاده از ماسک در کلاس‌ها و ساعات‌ درسی مناسب فعالیت بکنند.

قنبری با بیان اینکه در صورت توجه نکردن به دستورالعمل‌ها، هر لحظه ممکن است شرایط بدی را تجربه کنیم، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید انتظار داریم کلاس‌های پر ازدحام مانند سال‌های گذشته وجود نداشته باشند چرا که اگر پروتکل‌ها رعایت نشده و همه‌ی دستگاه‌ها احساس وظیفه نکنند، نمی‌توان امیدوار بود که شرایط کرونایی کشور بهتر شود.

وی یادآور شد: مدارس در شرایطی بازگشایی شده‌اند که وضعیت فعلی مهار بیماری در کشور خوب است؛ اگر با اهمال‌کاری این شرایط را از دست بدهیم، شیرینی این لحظات را مجدداً با افزایش آمار کرونا به کام خود تلخ خواهیم کرد لذا باید یاد بگیریم تا ریشه‌کنی کامل این بیماریی با کرونا زندگی کرده و دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس برعهده‌ی مسئول آموزشگاه است و کلاس‌ها باید با حداقل ظرفیت و رعایت پروتکل‌ها اعم از تهویه، ماسک و… تشکیل شوند؛ ضمن اینکه نظارت عالی بر عهده کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت بوده و اگر تخلفی انجام شود، گزارش و برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.