7

دانشگاه مراغه با دانشگاه مکزیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

  • کد خبر : 32590
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
دانشگاه مراغه با دانشگاه مکزیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد
دانشگاه‌ مراغه با دانشگاه «دی کوئراتارو» شهر سانتیگو مکزیک تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی امضا کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، رئیس دانشگاه مراغه در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: تفاهم نامه آموزشی و پژوهشی این دانشگاه با دانشگاه شهر سانتیگو دی کوئرتارو مکزیک با هدف توسعه همکاری‌های بین المللی به امضا رسید.

محمدعلی لطف الهی یقین افزود: به‌کارگیری روش‌های نوآورانه، فن آوری‎های جدید با هدف پیشبرد برنامه‌های مشترک و تسهیل امکان دسترسی به زیر ساخت‌های تحقیقاتی از دیگر اهداف امضای این تفاهم نامه است.

به گفته رئیس دانشگاه مراغه، استادان و دانشجویان این ۲ دانشگاه می‌توانند ازآزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌های طرفین به منظور انجام امور پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو استفاده کنند.

دانشگاه «دی کوئراتارو» (Queretaro) یکی از دانشگاه‌های کشور مکزیک است که در سال ۱۹۵۱ میلادی در شهر سانتیگو دی کوئرتارو تأسیس شده است.

این دانشگاه از ۱۳ دانشکده تشکیل شده و دارای ۲۵ دپارتمان و ۲۸ هزاردانشجو در بخش‌های علوم کامپیوتر، جغرافیا، روانشناسی، حقوق، زیست شناسی، ریاضیات، شیمی، فیزیک، مهندسی کشاورزی، مهندسی شیمی و مهندسی عمران است.

دانشگاه مراغه که از سال ۱۳۷۰ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرد، طی سال ۹۱ به دانشگاه ارتقا یافت و اکنون دارای ۴ دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

هم اکنون حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه مراغه مشغول تحصیل هستند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.