4
در نشست هم‌اندیشی فرماندار ورزقان با فعالان اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای شهرستان مطرح شد؛

وحدت و همدلی، کلیدواژه توسعه شهرستان/ کمپ فرهنگی و ورزشی، چشم انتظار همراهی شهروندان/ ضرورت کاهش آسیب‌های امنیتی ناشی از فعالیت‌های غیرمجاز در معدن اندیرگان

  • کد خبر : 32629
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
وحدت و همدلی، کلیدواژه توسعه شهرستان/ کمپ فرهنگی و ورزشی، چشم انتظار همراهی شهروندان/ ضرورت کاهش آسیب‌های امنیتی ناشی از فعالیت‌های غیرمجاز در معدن اندیرگان
نشست هم‌اندیشی فرماندار ورزقان با فعالان اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای شهرستان در یک فضای کاملا صمیمی برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، فرماندار ورزقان در این نشست با ارایه گزارشی اجمالی از اقدامات انجام گرفته در سطح شهرستان در یک و نیم سال گذشته گفت: بدنبال پیگیری‌های انجام گرفته در سطح مدیریت عالی استان، ۱۶ مردادماه ۹۹ مدیران شرکت ملی مس ایران موافقت خود را با ادامه بزرگراه خواجه – ورزقان تا مرز نوردوز اعلام کردند و ۲۹ تیرماه سال‌جاری نیز موضوع در جلسه مجمع عمومی شرکت مطرح و به تصویب اعضای مجمع رسید و ۱۵۰ میلیارد ریال برای تداوم اجرای پروژه تخصیص یافت.
محمدباقر خانی افزود: مجمع فوق‌العاده شرکت ملی صنایع مس ایران نیز که اخیرا برگزار شد ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای بند ۱۵ همان موافقتنامه اختصاص داد که امیدواریم به زودی اجرای قطعات ۶، ۷ و ۸ عملیاتی شود.
وی پیگیری اجرای راه‌آهن تبریز -ورزقان-نوردوز با حمایت شرکت صنایع ملی مس، انعقاد موافقتنامه احداث ده‌ها باب مدرسه توسط شرکت مس و بنیاد علوی، آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه طرح آبرسانی به ۶۵ روستای بخش مرکزی و گارزسانی به روستاهای باقیمانده شهرستان را بخشی دیگر از اقدامات انجام گرفته در شهرستان در دوران مدیریت یک و نیم ساله خود برشمرد.

▪️ وضعیت نامناسب شهرستان ورزقان در حوزه راه‌های روستایی

خانی با اشاره به وضعیت نامناسب شهرستان در حوزه راه‌های آسفالته روستایی، گفت: در حالی که ۶۵ درصد راه‌های روستایی استان و ۹۵ درصد راه‌های روستایی ملکان و بناب آسفالت هستند، این میزان در شهرستان ورزقان فقط ۵۳ درصد می‌باشد.
وی ادامه داد: برای جبران این عقب‌ماندگی در طول سالجاری بیش از ۴۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی برای راه‌های روستایی شهرستان تزریق شده است.
فرماندار ورزقان با بیان اینکه حمایت شرکت صنایع ملی مس ایران از طرح‌های عمرانی و فرهنگی منطقه حق و مطالبه مردم شهرستان ورزقان است، از فعالان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای خواست با مطالبه‌گری خود مسئولین شهرستانی و استانی را در راستای اجرایی شدن مطالبات شهروندان یاری رسانند.

▪️انگشت ما همیشه باید بر روی دکمه استارت باشد

نماینده دولت در شهرستان ورزقان با بیان اینکه بعد از گذشت یک دهه از استارت فازهای توسعه سونگون، اغلب این طرح‌ها هنوز به فاز عملیاتی نرسیده‌اند، افزود: در حالی که همه شرایط از جمله میزان ذخیره قطعی معدن برای احداث واحد ذوب فراهم است، ما هنوز خام‌فروشی می‌کنیم.
وی ادامه داد: تولید مواد معدنی یک موتور محرکه برای اقتصاد ماست و برای دست یافتن به ارزش اقتصادی در بخش معدن، چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری، نوسازی تجهیزات و ایجاد صنایع پایین دستی نداریم.
خانی با تاکید بر اینکه انگشت ما همیشه باید بر روی دگمه شروع و استارت باشد نه کلید استپ و توقف، اظهار داشت: یکی از آفت‌های شهرستان ورزقان، تنش‌های سیاسی ناشی از دسته‌بندی‌های غیرمعقول دوران انتخابات است که همیشه دودش به چشم شهروندان رفته و نفعش را سیاسیون و فرصت‌طلبان برده‌اند.

▪️تاخیر یکساله در آزمون استخدامی سونگون به خاطر تنش‌های سیاسی

فرماندار ورزقان افزود: در ابتدای حضورم در شهرستان می‌گفتند؛ اجرای فاز سه تغلیط و پروژه ذوب دروغی بیش نیست. اما با گذشت زمان و طی بازدیدهای مختلف که از مجتمع سونگون داشتم، متوجه شدم میلیون‌ها مترمکعب برای اجرای پروژه فاز سه تغلیظ خاکبرداری شده و تجهیزاتی به ارزش ۷۰ میلیون یورو برای راه‌اندازی این فاز به مجتمع انتقال یافته است و نیز میلیاردها تومان برای احداث سالن‌ها و سوله‌های لازم برای طرح ذوب هزینه شده است.
وی اضافه کرد: به عنوان یک مثال دیگر؛ در حالی که آزمون استخدامی شرکت ملی مس سال گذشته در کرمان برگزار و قبول شدگان شروع به کار کرده‌اند، در شهرستان ما به خاطر کشمکش‌های سیاسی، هنوز ثبت‌نام آزمون استخدامی آغاز نشده است.
خانی در خاتمه سخنانش، احداث کمپ فرهنگی و ورزشی ورزقان را یک فرصت ارزشمند برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان برشمرد و از اهالی شهر ورزقان خواست در تملک ۶ هکتار زمین باقیمانده برای این طرح، همکاری لازم را داشته باشند.
شایان ذکر است؛ در این نشست، فعالان اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای شهرستان نیز با بیان نکته نظرات خویش در موضوعات مختلف، خواستار اجرای پایاب سدهای حاجیلار و سیه‌کلان -آقبلاغ، ضرورت تسریع در شروع عملیات اجرایی قطعات بعدی بزرگراه خواجه-ورزقان-نوردوز، پیگیری موضوع مرزی شدن شهرستان، انتقال آب سد حاجیلار به اراضی لیلاب، خاروانا، ملک قضات و دستجرد، آبرسانی به روستاهای بخش خاروانا از سد حاجیلار، پیگیری یک درصد سهم شهرستان از محل فروش معادن شهرستان، بررسی راه‌های کاهش آسیب‌های امنیتی ناشی از فعالیت‌های غیرمجاز در معدن اندیرگان، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان، لزوم توجه علمی ادارات و سازمان‌های دولتی در اجرای پروژه‌ها و کاهش حیف و میل بیت‌المال، ایجاد وحدت و همدلی بیشتر فیمابین مدیران بلندپایه شهرستان و تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی شدند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.