10
استاندار آذربایجان‌شرقی:

تعلل در اجرای طرح‌های مسکن به هیچ وجه قابل قبول نیست

  • کد خبر : 32645
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
تعلل در اجرای طرح‌های مسکن به هیچ وجه قابل قبول نیست
استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه تعلل در اجرای طرح‌های مسکن به هیچ وجه قابل قبول نیست، گفت: با توجه به حمایت دولت از اجرای طرح جهش تولید مسکن ضروری است لذا تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در استان برای اجرای هرچه سریع‌تر این طرح باید همکاری کنند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ عابدین خرّم روز سه‌شنبه، ۲۳ آذر ماه در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: همه مسئولان برای اجرای این طرح باید اراده جدی داشته و تلاش کنند تا موانع و مشکلات موجود در کمترین زمان ممکن برداشته شود.

وی ادامه داد: ضروری است جلسه شورای مسکن به صورت هفتگی جهت بررسی وضعیت پیش‌برد این طرح برگزار و دستگاه‌های مسئول گزارش کامل از عملکرد خود ارائه کنند.

خرّم بیان کرد: پیمانکاران به عنوان سرمایه‌گذاران طرح‌ها نباید در پیچ‌وخم ادارات معطل شوند و ضروری است تمامی مشکلات پیمانکاران از طریق اختیارات قانونی دستگاه‌ها رفع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه مسئولیت پیشبرد نهضت ملی مسکن در استان‌ها بر عهده استانداران است، افزود: تکلیف همه دستگاه‌ها در قانون جهش تولید مسکن مشخص شده و پیشبرد این طرح نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی بین همه‌ی دستگاه‌ها است.

حبیب‌الله طاهرخانی با اشاره به اینکه تأمین زمین، مهم‌ترین چالش طرح‌های مسکن در کشور است، گفت: این موضوع در کلانشهرها که دسترسی به اراضی دولتی دشوار است، اهمیت بیشتری دارد و بر این اساس، عرضه مسکن در شهرهای بزرگ، عمدتاً در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده و ساخت مسکن در شهرهای جدید انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای شهر تبریز هم شهرهای جدید سهند و شهریار، بخش قابل توجهی از عرضه مسکن را بر عهده خواهند گرفت که خوشبختانه استقبال خوبی هم از سوی متقاضیان صورت گرفته است.

طاهرخانی همچنین از اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات اعطایی بانک‌ها به بخش مسکن در بودجه سال آینده کشور خبر داد و گفت: تقسیم کار بین بانک‌ها انجام شده و به زودی از سوی بانک مرکزی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: صندوق توسعه مسکن نیز ظرفیت جدیدی است که در قانون جهش تولید مسکن پیش‌بینی شده و می‌تواند بخشی از نیاز مالی پروژه‌های مسکن برای آماده‌سازی و ایجاد زیرساخت‌ها را تأمین کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به اینکه ۴۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان مربوط به شهر جدید شهریار است، افزود: امیدواریم این طرح بهانه‌ای برای شروع ساخت‌وساز در این شهر جدید باشد.

جواد رحمتی با بیان اینکه شهر جدید شهریار موقعیت مناسبی نسبت به تبریز دارد، افزود: اگر طرح‌های مسکن در این شهر آغاز شود، مشکلات مسکن شهر تبریز حل می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.